|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۳۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
این اظهارنظر پس از آن صورت گرفت که یحیی جامع، رئیس جمهوری گامبیا تهدید کرده تنها در صورتی کناره گیری می‌کند که دادگاه عالی دستورش را صادر کند.
رئیس‌جمهوری منتخب گامبیا با درخواست از رئیس جمهوری این کشور برای کناره‌گیری گفت:‌ حتی قدرت استعماری انگلیس هم قبول کرد تا قدرت را به صورت صلح آمیز منتقل کند.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، آداما بارو، رئیس جمهوری منتخب گامبیا در پیام کریسمس خود گفت، مردم گامبیا باید از هر گونه تهدید به خشونت همزمان با نزدیک شدن به سال نوی مسیحی در امان بمانند.

این اظهارنظر پس از آن صورت گرفت که یحیی جامع، رئیس جمهوری گامبیا تهدید کرده تنها در صورتی کناره گیری می‌کند که دادگاه عالی دستورش را صادر کند.

رئیس جمهوری منتخب گامبیا اعلام کرد که یک گروه از کارشناسان را برای رسیدگی به مساله کناره گیری نکردن جامع ایجاد کرده است.

یحیی جامع که برای ۲۲ سال در گامبیا حکمرانی کرده در ابتدای امر نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور را پذیرفت اما بعدا آن را زیر سوال برد و اعلام کرد که این نتایج را قبول ندارد.

رئیس جمهوری منتخب گامبیا ادامه داد:‌ زمانیکه مدت زمان ریاست جمهوری جامع تمام شود، من باید سوگند یاد کنم. من نمی‌خواهم زمام امور کشوری را برعهده بگیرم که در صلح نیست. من از تمامی مردم صلح طلب گامبیا می‌خواهم تا برای انتقال صلح آمیز قدرت تلاش کنند. این از زمان استقلال کشور از انگلیس نخستین بار است که رخ داده است.

وی گفت: اگر استعمارگران می‌توانند به صورت صلح ‌آمیز قدرت را منتقل کنند، ما نیز باید این کار را انجام دهیم تا نمونه خوبی برای فرزندانمان باشیم. برای تضمین عملکرد بهتر دولت در زمان روی کار آمدن من، یک کمیسیون ویژه را برای آماده سازی روند انتقال تشکیل داده‌ام.

جامع با عدم کناره گیری از سمتش باعث نگرانی جامعه بین‌الملل شده است به طوریکه رهبران آفریقایی خواستار کناره گیری وی شده‌اند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین