|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۳
کد خبر: ۱۳۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
اگر دشمن متحجر مسیر حج را مسدود کند، آن وقت در دنیای اسلام خوار و ذلیل خواهد شد. زیرا حج نقطه اتصال جمهوری اسلامی ایران با دنیای اسلام است، اما دشمن می‌خواهد این مجرای جمهوری اسلامی با دنیای اسلام را مختل کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیگیری برای بازگشایی مسیر حج و زیارت برای زائران ایرانی خبر داد و گفت: مذاکرات لازم را با وزارت خارجه و شورای عالی امنیت ملی برای هموار کردن مسیر حج آغاز کرده‌ایم، اما کشور میزبان باید شرایط ایران را برای پذیرایی از زائران کشورمان فراهم کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، سید رضا صالحی امیری در مراسم معارفه سرپرست سازمان حج و زیارت گفت: سازمان حج و زیارت هم‌اکنون تبدیل به کانون کادرسازی برای جمهوری اسلامی ایران شده است. حج نماد زیست فرهنگی در نظام اسلامی است و اگر بنا باشد از تخریب، تهمت و شایعه‌ پرهیز کنیم تقویت زیارت، حج ، عتبات و هدایت مردم به سمت اهل بیت مسیر خوبی است.

وی افزود: تمام مبانی اندیشه فرهنگی ما هدفش ساخت انسان است ولاغیر؛ برهمین اساس حج کانونی بزرگ برای ساخت انسان به حساب می‌آید که اندیشه امام خمینی هم براساس آموخته‌های من بر اساس ساخت انسان بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اگر حوزه فرهنگی ما دچار کم کارکردی شده است باید برای جبران آن حوزه فرهنگ دینی در جامعه را تقویت کنیم. زیرا امروز بیش از گذشته نیازمند زیارت هستیم و تداوم این زیست فرهنگی نیازمند حرکت به سمت بیت‌الله است که انسان‌ها در آنجا با خدای خود عهد می‌بندند از رذیلت‌ها دور شوند و با او پیمان می‌بندند.

صالحی امیری با اشاره به کاهش آسیب‌های اجتماعی در ماه‌های محرم، صفر و رمضان گفت: آسیب‌های اجتماعی در ایران در ایام عاشورا، محرم و ماه رمضان کاهش می‌یابد. لذا باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم برهمین اساس تلاش می‌کنیم تا مسیر حج را باز کرده که این مسیر هم‌اکنون توسط متحجرین مسدود شده است. لذا می‌کوشیم تا علاوه بر رسالت شرعی رسالت فرهنگی خود را که بر دوش‌مان داریم در مورد بازگشایی حج انجام دهیم.

وی با اشاره به آغاز مذاکرات با وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی در مورد بازگشایی حج گفت: ان‌‌شاءالله مسیر حج باز شده و مذاکراتی را در این خصوص با وزارت خارجه و شورای عالی امنیت ملی آغاز کرده‌ایم تا مسیر بازگشایی حج را هموار کنیم که البته کشور میزبان باید شرایط لازم را برای پذیرایی از زائران ایرانی فراهم کند و این شرایط توسط نظام جمهوری اسلامی ایران برای اعزام زائران حج تعریف شده است.

صالحی امیری گفت: اگر دشمن متحجر مسیر حج را مسدود کند، آن وقت در دنیای اسلام خوار و ذلیل خواهد شد. زیرا حج نقطه اتصال جمهوری اسلامی ایران با دنیای اسلام است، اما دشمن می‌خواهد این مجرای جمهوری اسلامی با دنیای اسلام را مختل کند لذا باید تلاش کنیم این مسیر را باز کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وضعیت عزیمت زائران ایرانی به عتبات نیز گفت: با توجه به حجم اعزام زائران به عتبات قطعاً این مسیر باید سازماندهی شود. زیرا زمانی که در کربلا و نجف حضور داشتم از نزدیک مشاهده کردیم که برخی از زائران از ارائه خدمات ناراضی بودند و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که زائران با دغدغه و هزینه کمتر و دستاورد و آرامش بیشتری به زیارت عتبات روند زیرا شرایط فعلی شایسته نظام جمهوری اسلامی و زائران ما نیست.

وی از پیگیری و بهبود ارائه خدمات به زائران عتبات خبر داد و گفت: هفته گذشته جلسه‌ای را با شورای عالی امنیت ملی جهت سازمان‌دهی زیارت عتبات داشتیم و سازمان‌دهی عتبات عالیات امری ضروری و قطعی است زیرا وضعیت فعلی وهن زائران و نظام است که باید به عزت زائران و نظام تبدیل شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین