|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۳۸۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
بالاخره مثل بقيه تشكل‌ها براي انتخابات ٩٦ هم همان‌طور كه مجبوريم غذا بخوريم مجبور هستيم راي بدهيم و كار و فعاليت هم داشته باشيم. اين مسائل جزو چيزهاي جدايي‌ناپذير از زندگي است.
مرضیه وحید دستجردی گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اهدافي خيلي بلند‌تر از انتخابات ریاست جمهوری دارد. واقعا نمي‌خواهيم كشور دستخوش برخي از مسائل شود.

مرضيه وحيد دستجردي در گفت‌وگو با روزنامه «اعتماد» درباره اعلام موجودیت جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي و هدف‌های پیش رو صحبت کرد که در زیر می‌خوانیم.

اين تشكل اصولگراست؟

اين تشكل يك تشكل فراجناحي و حتي فرا اصولگرايي است. هيچكدام از افراد عضو اين تشكل را كه ببينيد روي پيشاني‌شان اصولگرايي ننوشته است.

چه چيزي باعث شد كه به سمت تاسيس اين جبهه برويد؟

اوضاع كشور و نارضايتي‌هاي مردم. مردم به ما مي‌گفتند كه صداي ما را برسانيد. ما صداي‌شان را چگونه بايد برسانيم؟ همين بود كه تصميم به تشكيل جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي گرفتيم. اين جريان تمام تلاشش را براي خدمت به مردم مي‌كند. ما نمي‌خواهيم پدرخوانده و آقابالاسر مردم شويم. بنا بر اين است كه مجامع عمومي شهرستاني و استاني تشكيل شود و بعد هم يك مجمع عمومي ملي تشكيل شود و نظرات مردم و مطالبات مردم بالا بيايد. هيچكدام اصلاح‌طلب يا اصولگرا نمي‌گوييم. آن چه خير و صلاح مردم است را مد نظر داريم و مي‌گوييم اول مصلحت مردم و كشور اهميت دارد.

آقاي چمران گفتند كه براي انتخابات رياست‌جمهوري برنامه داريد؟

اين تشكل اهدافي خيلي بلند‌تر از اينها دارد. واقعا نمي‌خواهيم كشور دستخوش برخي از مسائل شود.

يعني براي انتخابات ٩٦ برنامه نداريد؟

بالاخره مثل بقيه تشكل‌ها براي انتخابات ٩٦ هم همان‌طور كه مجبوريم غذا بخوريم مجبور هستيم راي بدهيم و كار و فعاليت هم داشته باشيم. اين مسائل جزو چيزهاي جدايي‌ناپذير از زندگي است.

پس براي انتخابات ٩٦ اثر‌گذار هستيد؟

اگر از من در مورد كانديداي تشكل بپرسيد به شما خواهم گفت كه اين تشكل از پايين به بالاست. مجامع عمومي بايد تشكيل شوند و بعد نظرات مردم از پايين به بالا جمع‌آوري شود.

ايده مجمع ملي را دقيق‌تر توضيح مي‌دهيد؟

اعضاي تشكل كه نام‌شان را مي‌دانيد يكديگر را خودمان پيدا كرده و يافته‌ايم و اين تشكل را به وجود آورديم تا با ساير مردم مرتبط باشيم. همه كساني كه به دو اصل مردمي بودن و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي معتقد هستند، مي‌توانند عضو ما باشند. ارزش‌هاي انقلاب اسلامي هم فراتر از مسائل ظاهري است. هر كسي كه مي‌خواهد اين كشور باقي بماند و اين كشور را دوست دارد و اين مردم را دوست دارد همه بيايند. الان نزديك به ٣٠٠ نفر جزو حاميان بوده‌اند. برخي از اين تعداد در تشكيل جبهه نقش داشته‌اند. برخي هم شنيدند و به ما پيوستند. حاميان بعدي را هم خواهيم پذيرفت. آنها مي‌توانند در مجامع شركت كنند و نظر دهند.

از آنجا كه ممكن است شانس آقاي روحاني به عنوان رييس‌جمهور مستقر در انتخابات آتي زياد باشد، برنامه‌اي داريد كه با آقاي روحاني تعامل كنيد؟

من در مجلس چهارم و پنجم با آقاي روحاني همكار بوده‌ام و عملكرد او را ديده‌ام. الان هم عملكردشان را ديده‌ايم. اگر مردم به آقاي روحاني راي دهند كه قطعا همه بايد با او همكاري كنند. ليكن اگر مردم راي و نظر ديگري داشته باشند بايد آن را در نظر گرفت. مساله ما مساله فرد نيست. آقاي روحاني يا هر كس ديگري كه باشد مساله ما حل مشكلات مردم است. گروهي كه مي‌خواهند به عرصه اجرايي كشور بيايند بايد كساني باشند كه عزم جدي براي حل مشكلات داشته باشند.

احتمال دارد از روحاني حمايت كنيد؟

ما هنوز به فردي نرسيده‌ايم و اصلا ما كسي را انتخاب نمي‌كنيم. ما اميدواريم افرادي كه از مجامع بالا مي‌آيند، بتوانيم بهترين را از بين آنها داشته باشيم. اين مساله منوط به اين است كه ببينيم مجامع چه مي‌گويند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین