|
|
امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵
کد خبر: ۱۳۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۰
اولین بودجه دولت رودریگو دوترته رییس جمهور فیلیپین دریافت شهریه‌ را در دانشگاهها و کالج‌های دولتی فیلیپین لغو کرده است.
 اولین بودجه دولت رودریگو دوترته رییس جمهور فیلیپین دریافت شهریه‌ را در دانشگاهها و کالج‌های دولتی فیلیپین لغو کرده است.

به گزارش یو.دبلیو.نیوز، با توجه به بودجه تعیین شده برای سال آینده، دانشگاه‌های دولتی فیلیپین در سال 2017 از دانشجویان شهریه دریافت نخواهند کرد.

درخواست تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی فیلیپین در تجمعات دانشجویی سال‌های گذشته مطرح شده بود و کاندیداهای ریاست جمهوری این کشور همگی بر این موضوع تاکید داشتند که اقداماتی در این راستا داشته باشند.

وزارت آموزش عالی فیلیپین برای سال 2017 بودجه 11 میلیارد دلاری در نظر گرفته است که نسبت به سال گذشته 2 میلیارد و 300 میلیون دلار افزایش داشته و به کمک این مبلغ دانشگاه‌های دولتی می‌توانند به دانشجویان امکان تحصیل رایگان اعطا کنند.

لورن لگاردا رییس کمیته امور مالی مجلس سنای فیلیپین گفت: در گذشته فرزندان بسیاری از خانواده‌های فقیر فیلیپینی نمی‌توانستند ادامه تحصیل دهند و پرداخت شهریه برای آنها همیشه یک مانع بزرگ بود.

وی افزود: بودجه سال 2017 این مشکل را به خوبی حل کرده است و هیچ دانشجوی مستعدی از تحصیل باز نخواهد ماند.

لگاردا خاطرنشان کرد: در بودجه جدید صرفا شهریه دروس دانشگاهی حذف شده است و هزینه‌های جانبی نظیر ایاب ذهاب و خوابگاه بر عهده دانشجویان است. البته برای دانشجویان نیازمند، تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده است.

دولت رودریگو دوترته در مدتی که در مسند قدرت بوده توجه ویژه‌ای به آموزش عالی داشته است. از اقدامات دولت دوترته در آموزش عالی می‌توان به طرح مبارزه با مصرف مواد مخدر در دانشگاه‌های فیلیپین اشاره کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین