|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۳۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
این منبع تصریح کرد، داعش اخیرا تعدادی پایگاه جدید را در داخل و خارج محدوده شهرک مرکده ایجاد کرده و دست به عملیات بازرسی در این شهرک می‌زند.
گروه تروریستی داعش اخیرا در تلاش برای جلوگیری از فرار عناصرش، تدابیر امنیتی شدیدی در شهرک «مرکده» در «الحسکه» برقرار کرده است.

 به نقل از آرانیوز، نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن، امروز- یکشنبه- برخی مواضع و مناطق در اطراف روستای «بسیمه» در منطقه «وادی بردی» در حومه دمشق را تحت کنترل خود درآورده‌اند. این پیروزی ارتش، پس از درگیری‌های شدید این نیروها با عناصر گروه‌های معارض مسلح بود که در جریان آن شماری از شورشیان کشته یا زخمی شدند.

در همین راستا، یک منبع محلی تصریح کرد، در پی بمباران‌های گسترده و پی‌در پی جنگنده‌های سوریه، نیروهای ارتش موفق شدند کنترل مواضعی در اطراف روستای بسیمه را در دست بگیرند.

در تحولی دیگر، طبق اعلام یک منبع آگاه در الحسکه، گروه تروریستی داعش تدابیر امنیتی را در شهرک «مرکده» در حومه جنوبی این استان تشدید کرده است.

این منبع تصریح کرد، داعش اخیرا تعدادی پایگاه جدید را در داخل و خارج محدوده شهرک مرکده ایجاد کرده و دست به عملیات بازرسی در این شهرک می‌زند.

به گفته این منبع، تدابیر امنیتی در حومه جنوبی الحسکه پس از آن اتخاذ شد که در پی اختلافات در صفوف داعش، عناصر آن اقدام به فرار از شهرک مرکده می‌کنند. افزون بر این، داعش با این اقدام تلاش می‌کند هرگونه حملات احتمالی از سوی «نیروهای دموکراتیک سوریه» مستقر در مرکده را خنثی کند.

طبق این گزارش، شهرک مرکده آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در الحسکه (شمال شرقی سوریه) به‌شمار می‌رود.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین