|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۳۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
جمهوری اسلامی ایران از آغاز، به ویژه با شکل‌گیری دولت تدبیر و امید، در پی تقویت و تحکیم این همدلی بوده است. تهیه و ابلاغ منشور حقوق شهروندی، که برگرفته از آموزه‌های دینی و فرهنگ اصیل ایرانی است، شاهد این مدعاست.
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در آستانه میلاد حضرت عیسی مسیح‌ (ع) پیام تبریکی برای مسیحیان ایران (ارامنه، آشوریان و کلدانیان)، صادر کرد.

 متن کامل پیام حجت‌الاسلام والمسلمین یونسی به شرح ذیل می‌باشد:

پیام تبریک حجت الاسلام یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهور به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح، به اساقفه، کشیشان و ایرانیان عزیز مسیحی (ارامنه، آشوریان و کلدانیان):

اذْ قَالَتِ الْمَلَائِکَةُ یَا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّـهَ یُبَشِّرُکِ بِکَلِمَةٍ مِّنْهُ اسْمُهُ الْمَسِیحُ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ وَجِیهًا فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَمِنَ الْمُقَرَّبِینَ (قرآن کریم، آل عمران: ۴۵)

فرا رسیدن میلاد مسعود حضرت عیسی مسیح (ع)، پیام‌آور محبت، انسانیت و مهربانی، همچنین آغاز سال نو میلادی را به همۀ ایرانیان پیرو ادیان توحیدی، صمیمانه تبریک می‌گویم.

ادیان آسمانی آمده‌اند تا با افراط، خشونت‌، ظلم و بی‌عدالتی مبارزه کنند و حضرت عیسی مسیح (ع) نیز همواره بشریت را به عدالت، صلح و آزادگی توصیه می‌فرمود. لذا میلاد آن حضرت می‌تواند نوید‌بخش صلح و همبستگی برای بشر امروز باشد.

جهان امروز نیازمند همدلی مضاعف و تحکیم پیوندهای دوستی میان پیروان تمام ادیان توحیدی، گسترش اخلاق در حوزه عمومی و بازگشت به صلح و آرامش جهانی است. البته این امر ممکن نیست مگر با گفت‌و‌گو، تکریم دیگری، میانه‌روی و خرد‌ورزی.

جمهوری اسلامی ایران از آغاز، به ویژه با شکل‌گیری دولت تدبیر و امید، در پی تقویت و تحکیم این همدلی بوده است. تهیه و ابلاغ منشور حقوق شهروندی، که برگرفته از آموزه‌های دینی و فرهنگ اصیل ایرانی است، شاهد این مدعاست.

امروز وظیفه همه عالمان و فرهیختگان ادیان توحیدی جهان چون اسلام، مسیحیت، یهودیت، زرتشتی و صابئین آن است که از گسترش افراط و خشونت در میان پیروان دین خود جلوگیری کنند، خشونت‌هایی که می‌رود به جنگ و نزاع میان ادیان و تمدن‌ها تبدیل شود. این در حالی است که آموزه‌های ادیان توحیدی باورهایی چون عقلانیت، اعتدال و مدارا، و ارزش‌هایی چون رعایت کرامت انسانی، پذیرش تنوع، مهربانی و محبت به همه انسان‌ها را برای بشریت به ارمغان آورده‌اند.

ضمن آرزوی سالی سرشار از سعادت و شادکامی، از خداوند متعال برای تمام ایرانیان عزیز مسیحی (ارامنه، آشوریان و کلدانیان)، بهروزی توأم با موفقیت را مسئلت دارم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین