|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۱۳۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
به گفته سخنگوی ناجا سامانه پیامکی 110 آماده دریافت گزارش‌های شهروندان در سراسر کشور است این گزارش‌ها به صورت یک طرفه در سامانه پلیس ثبت می‌شود و پس از ارائه به پلیس تخصصی و شهرستان مورد نظر رسیدگی به آن در دستور کار قرار می‌گیرد.
سخنگوی ناجا با اشاره به شناسایی و دستگیری گردانندگان 300 کانال‌های تلگرامی و اینستاگرمی نامتعارف گفت: ‌24 درصد جرایم فضای مجازی در حوزه سرقت اطلاعات شخصی، عکس و به دنبال آن اخاذی است.

سردار سعید منتظرالمهدی در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به تشکیل شورای عالی تحول کلانتری و پاسگاه‌ها با محوریت 234 کلانتری اظهار کرد: تسریع در ارائه خدمات به شهروندان کاهش دغدغه‌های شهروندان همراه با افزایش راندمان کاری، آموزش و استانداردسازی رفتار ماموران و جلب مشارکت‌های مردمی از جمله مبانی محوری تشکیل شورای عالی تحول کلانتری‌ها است.


به گفته سخنگوی ناجا سامانه پیامکی 110 آماده دریافت گزارش‌های شهروندان در سراسر کشور است این گزارش‌ها به صورت یک طرفه در سامانه پلیس ثبت می‌شود و پس از ارائه به پلیس تخصصی و شهرستان مورد نظر رسیدگی به آن در دستور کار قرار می‌گیرد.
منتظرالمهدی با توجه به اینکه شماره 110 اورژانس پلیس است از شهروندان خواست در مواقع اضطراری با شماره تلفن 100 تماس بگیرند.

شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری همچنان متوقف است

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری کماکان توسط پلیس انجام نمی‌شود، گفت:‌ 11 میلیون موتورسیکلت در کشور تردد می‌کنند که از این تعداد 3 میلیون موتورسیکلت متعلق به شهر تهران است و بر اساس آمار روزانه حدود 1/5 میلیون موتورسیکلت در شهر تهران در حال تردد است که به ازای هر یک کیلومتر پیمایش 15 گرم آلایندگی تولید می‌کنند این در حالی است که بر اساس استانداردهای یورو3 میزان تولید آلایندگی باید حدود 2 گرم باشد.

به گفته منتظرالمهدی در هر 16 میلیون پیمایش موتورسیکلت‌ها روزانه 380 تن آلایندگی وارد هوای شهر تهران می‌شود که این میزان 5 تا 8 برابر آلودگی است که خودروها وارد هوا می‌کنند.

کاهش سه درصدی جان‌باختگان در حوادث رانندگی

سخنگوی ناجا از کاهش سه درصدی جان‌باختگان حوادث رانندگی در 8 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت:‌ در همین مدت شاهد افزایش 42 درصدی ارزش ریالی کشفیات قاچاق کالا در 8 ماهه ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته هستیم و ارزش ریالی کالاهای کشف شده 17 تریلیون و 144 میلیارد و 627 میلیون و 901 هزار و 948 ریال برآورد شده است.

کاهش 19 درصدی نزاع و درگیری در 9 ماهه امسال

منتظرالمهدی با بیان اینکه در 9 ماهه ابتدای سال 95 شاهد کاهش 19 درصدی نزاع و درگیری نسبت به مدت مشابه بوده‌ایم، عنوان کرد: در مجموع 520 هزار و 188 درگیری و نزاع در کل کشور اعلام شده است که از این تعداد تهران با 69 هزار و 851 نزاع در صدر کشور و پس از آن خراسان رضوی و فارس رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند همچنین در استان‌های خراسان جنوبی، یزد، کهگیلویه و بویراحمد و کیش شاهد کمترین نزاع‌ها در سطح کشور بوده‌ایم.

افزایش 15 درصدی کشفیات مواد مخدر

وی از افزایش 15 درصدی کشفیات مواد مخدر طی 8 ماه ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:‌ طی مدت یاد شده 478 تن مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

شناسایی و دستگیری گردانندگان 300 کانال تلگرام و اینستاگرامی نامتعارف

منتظرالمهدی از شناسایی و دستگیری گردانندگان 300 کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی نامتعارف خبر داد و گفت: ‌این کانال‌ها بیشتر به تبلیغات نامتعارف می‌پرداختند و در قالب مزون، تله‌های فیشینگ، سایت‌های همسریابی و صیغه یابی مبادرت به سرقت اطلاعات شخصی و عکس افراد و به دنبال آن اخاذی می‌کردند.

به گفته معاون اجتماعی ناجا 24 درصد جرایم فضای مجازی در حوزه سرقت اطلاعات شخصی و عکس است که به دنبال آن به اخاذی منتج می‌شود. البته بیش از 90 درصد پس از تشکیل پرونده منجر به کشف می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین