|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۳
کد خبر: ۱۳۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
برای دستیابی به هدفمان در سال 2023 یعنی تبدیل شدن به یکی از قدرت‌های برتر اقتصادی فقط باید سخت تلاش کنیم، بر همین اساس من صحبت از بسیج عمومی علیه تروریسم می‌کنم اما من نمی‌گویم خودتان را مسلح کنید و به خیابان‌ها بیایید.
رئیس‌جمهور ترکیه گفت: اجازه تشکیل دولتی جدید در شمال سوریه هرگز داده نخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،  رجب طیب اردوغان در مراسمی در شورای عمومی مجمع روابط اقتصادی ترکیه با تاکید بر ایجاد منطقه امن در سوریه گفت: اگر منطقه عاری از تروریسم ایجاد نکنیم، همواره شهر غازی آنتپ با تهدید روبه‌رو بوده و شهرهای کلیس و شانلی‌اورفا در معرض خطر قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: شهروندان ما در غازی آنتپ و کلیس کشته می‌شوند. بر همین اساس ما تصمیم گرفته‌ایم که نقش فعالی در سوریه داشته باشیم. شمال سوریه به منطقه‌ای برای تهدید ترکیه تبدیل شده است.

او در ادامه اظهاراتش با اشاره به وضعیت اقتصادی ترکیه گفت: برای دستیابی به هدفمان در سال 2023 یعنی تبدیل شدن به یکی از قدرت‌های برتر اقتصادی فقط باید سخت تلاش کنیم، بر همین اساس من صحبت از بسیج عمومی علیه تروریسم می‌کنم اما من نمی‌گویم خودتان را مسلح کنید و به خیابان‌ها بیایید. ملت من آن تجاری را که از کشور حمایت کردند فراموش نخواهند کرد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی،وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به عملیات "سپر فرات" گفت: ترکیه به عملیات خود ادامه خواهد داد.

همچنین اردوغان در پیامی به مناسبت جشن کریسمس این جشن را به مسیحیان ترکیه‌ای و جهان تبریک گفت و اعلام کرد: فرهنگ ترکیه به گونه‌ای است که فضای لازم را برای حضور و زندگی افراد با مذاهب و سنت‌های مختلف در کنار یکدیگر فراهم کرده است.

وی ادامه داد: ما به عنوان عضوی از این سنت ریشه‌دار، مظلومان را در آغوش می‌گیریم و از آنها استقبال می‌کنیم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین