|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۴
کد خبر: ۱۳۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
امروز مردم بم با برافروختن شمع هایی در لحظه وقوع زمین لرزه یاد عزیزانشان را که در این حادثه راه آسمان در پیش گرفتند گرامی داشتند و بعض چندین ساله خود را با دانه های اشک آرام کردند.
 مردم صبور و متدین بم همزمان با لحظه وقوع زمین لرزه سال ۸۲ بم با حضور در ارگ قدیمی این شهر یاد و خاطره جانباختگان این حادثه طبیعی را گرامی داشتند.

 ۱۳ سال از زمان وقوع زمین لرزه دلخراش بم می گذرد، زمین لرزه ای که جان بیش از ۲۵ هزار نفر از هم وطنانمان را گرفت و هنوز بعد از گذشت سال ها با یادآوری آن روزها بغض است که مهمان گلوی آدمی می شود.

اما امروز بم زنده و پویا و مستحکم در برابر این امتحان الهی قدم علم کرده و صبورانه دل به حکمت پرودگار بسته و به سوی آینده ای روشن قدم برمی دارد.

ساعت پنج و ۲۸ دقیقه  بامداد پنجم دی ماه ۱۳۸۲ بود که زمین با لرزه های شدید حادثه ای دردناک را رقم زد که در همیشه در یادها می ماند. امسال اما مانند سال های گذشته بازماندگان این حادثه به همراه تنی از چند ازهنرمندان شاخص کشورمان و مردم با حضور در ارگ قدیمی بم یاد و خاطره جان باختگان این حادثه را گرامی داشتند.

ایرج بسطامی هنرمند خوش آوازه بم نیز در این حادثه جان خود را از دست داد اما هرگز به فراموشی سپرده نشد و نوای دل انگیزش همچنان گوش و جان اهالی هنر و موسیقی و مردم ایران زمین را نوازش می دهد. صبح امروز حاضران در این مراسم با زمزمه نوای گلپونه های مرحوم بسطامی حال و هوایی خاص به دل های حاضران بخشیدند.

امروز مردم بم با برافروختن شمع هایی در لحظه وقوع زمین لرزه یاد عزیزانشان را که در این حادثه راه آسمان در پیش گرفتند گرامی داشتند و بعض چندین ساله خود را با دانه های اشک آرام کردند.

در این مراسم نیکی کریمی، فرشته طائرپور (تهیه کننده، نویسنده و کارگردان)، پرویز یاشا (تهیه کننده و کارگردان) و تاجیک حضور داشتند. همچنین معاون میراث فرهنگی کشور نیز با حضور در این مراسم یاد جانباختگان زلزله بم را گرامی داشت و با بازماندگان آنها ابراز همدردی کرد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین