|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۳۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰
شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد: تظاهرات ضد دولتی در جمهوری دمکراتیک کنگو که به درگیری معترضان با پلیس و آتش زدن اماکن دولتی در خیابان های کینشاسا (پایتخت) منجر شده، شدت یافته است.
 شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد: تظاهرات ضد دولتی در جمهوری دمکراتیک کنگو که به درگیری معترضان با پلیس و آتش زدن اماکن دولتی در خیابان های کینشاسا (پایتخت) منجر شده، شدت یافته است.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، تظاهرات شهروندان کنگو علیه سیاست های دولت کنگو در خیابان های کینشاسا به درگیری شدید معترضان با پلیس و آتش زدن اماکن دولتی و معابر عمومی منجر شد.

خشونت ها با پایان یافتن دوران زمامداری ژوزف کابیلا رئیس جمهوری در 19 دسامبر ( 29 آذرماه) شدت یافته است.

منابع آگاه اعلام کردند‌٬ شمار کشته شدگان تظاهرات ضد دولتی در این کشور که به درگیری معترضان با پلیس و آتش زدن اماکن دولتی در خیابان های کینشاسا منجر شد، همچنان رو به افزایش است و به مرز 30 نفر رسیده است.

مقام های جمهوری دمکراتیک کنگو تظاهرات سراسری مخالفان دولت را ممنوع اعلام کرده اند. این در حالیست که خشونت های سیاسی در شهرهای مختلف کشور همچنان ادامه دارد و نیروهای امنیتی با شلیک گاز اشک آور، معترضان خیابانی را پراکنده ساختند.

اقدام های اخیر دولت ژوزف کابیلا موجب شده تا تظاهرات ضد دولتی در جمهوری دمکراتیک کنگو به درگیری شدید معترضان با پلیس، آتش زدن اماکن دولتی در خیابان های کینشاسا و تشدید خشونت های شهری در این کشور واقع در آفریقای مرکزی منجر شود.
ژوزف کابیلا رئیس جمهوری کنگو پیشتر بر برگزاری انتخابات سراسری در این کشور در سال 2018 تاکید کرد.

کابیلا گفت: اکثر این افراد از جوانان کشور هستند که تا سال 2018 به سن قانونی رسیده و می توانند در انتخابات سراسری شرکت کنند.

بر اساس گزارش های منتشره، اکثریت مردم کنگو از ایده گفت و گوی ملی به عنوان عامل مهمی در تضمین اجرای آرام و منظم انتخابات آینده تمجید کرده اند اما بیشتر مخالفان، این ایده را به عنوان بخشی از برنامه کابیلا برای باقی ماندن بر سر قدرت پس از پایان دوره دوم ریاست جمهوری او در سال آینده محکوم کرده اند.

ژوزف کابیلا که پس از ترور پدرش لورن دزیره کابیلا در سال 2001 به قدرت رسید و در دو انتخابات سال های 2006 و 2011 پیروز شد، مطابق قانون اساسی از نامزد شدن در انتخابات سال 2016 برای سومین بار منع شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین