|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۳۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هرچند امسال اقتصاد کشور شکوفایی داشت، ولی در سال آینده شاهد جهش اقتصادی خواهیم بود.
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هرچند امسال اقتصاد کشور شکوفایی داشت، ولی در سال آینده شاهد جهش اقتصادی خواهیم بود.

«علی ربیعی» عصر پنجشنبه در نوزدهمین کارگروه اقتصادی مقاومتی استان گلستان در گرگان افزود: رشد اقتصادی در کوتاه مدت در زندگی مردم حس نمی‌ شود و اثر آشکار آن حداقل در یک بازه زمانی 5 ساله مشخص می ‌شود.

وی اضافه کرد: باوجود برخی موانع؛ اشتغال کشور هم عملکرد مناسبی دارد بطوریکه فقط در استان گلستان طی 2 سال گذشته 56 هزار شغل ایجاد شد.

وی اظهار داشت: افزایش متقاضی شغل باعث شده که ایجاد اشتغال در سطح کشور خود را به خوبی نشان ندهد هر چند باوجود مشاغلی که ایجاد شده و می شود؛ معتقدیم روند اشتغال مطلوب نیست.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در بودجه عمومی سال آینده تبصره ‎ای ایجاد و از محل آن مبلغ 10 هزار میلیارد ریال با عنوان اشتغال پیش‎ بینی شده است تا قدرت مانور دستگاههای اجرایی برای اشتغال زایی بیشتر باشد لذا کمک نمایندگان به سهولت در آن منجر خواهد شد.

ربیعی با بیان اینکه دولت یازدهم کم حرف و اهل عمل است، گفت: در سال های اخیر نرخ تورم تک رقمی شد اما هر فردی که تریبونی در اختیار دارد می‎ گوید چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی در ادامه به مساله برجام اشاره کرد و گفت: برجام یک دستاورد است که تحت هدایت مقام معظم رهبری و در نتیجه مقاومت و سخت‎ کوشی ملت به دست آمد و هیچ کشوری لطفی به ما نکرده است.

وی تصریح کرد: همانطور که در هیات وزیران هم گفته ‌ام اعتقاد دارم با تزریق کلان پول مشکل اقتصاد و اشتغال حل نمی ‌شود بلکه رشد در این بخش از طریق اجرای طرح های توجیه ‌پذیر و بادانش میسر است بر این اساس بودجه باید قطره ‌ای و بجا هزینه شود.

ربیعی به عنوان وزیر معین در بحث اقتصاد مقاومتی استان گلستان همچنین گفت: مدیریت اقتصاد مقاومتی در این استان عملکرد خوبی داشته چراکه رشد نرخ اقتصادی منطقه به بالای هفت درصد رسیده که کار ساده ‌ای نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تصریح اینکه سهم مناسب گلستان از اعتبارات ملی باید پیگیری شود، افزود: بحث راه‎ آهن برای انتقال کود اوره، صندوق حمایت از توسعه صادرات، تسهیلات بانکی برای واحدهای نیمه‎ تمام و پروژه گردشگری جزیره آشوراده را پیگیری می ‌کنم.

ربیعی اظهار داشت: برای توسعه روستایی گلستان و کمک به کشاورزان اجرای اعتبار فروش محصولات کشاورزی با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال توسط برخی بانک‎ ها از هفته آینده آغاز می ‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد علاوه بر افزایش سهم بانک توسعه تعاون به منظور ارائه تسهیلات به بخش های مرتبط گلستان؛ سرمایه گذاری 10 ‌هزار میلیارد ریالی در بخش آی سی تی استان گلستان نیز بزودی محقق شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین