کد خبر: ۱۳۸۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
«ترزا می» نخست وزیر انگلیس عصر پنجشنبه با اشاره به کشتار صورت گرفته در بازار کریسمس در برلین تصریح کرد که کشورش در برابر تروریسم کمر خم نخواهیم کرد.
 «ترزا می» نخست وزیر انگلیس عصر پنجشنبه با اشاره به کشتار صورت گرفته در بازار کریسمس در برلین تصریح کرد که کشورش در برابر تروریسم کمر خم نخواهیم کرد.

«ترزا می» در گفت وگو با روزنامه «ایونینگ استاندارد» افزود: البته ذهن من همراه آنهایی است که در جریان کشتار فجیع برلین متاثر شده اند، اما لندنی ها بایستی به کارهای روزمره شان ادامه دهند و از ایام کریسمس لذت ببرند.

وی تصریح کرد: مهم است که ما این پیام روشن را بدهیم که در برابر تروریسم کمر خم نخواهیم کرد و به کارهای روزمره مان ادامه خواهیم داد. ماموران امنیتی با کمک پلیس به صورت شبانه روزی تلاش می کنند تا امنیت ما را تامین کنند.

براساس گزارش منابع انگلیسی به دنبال قتل عام در بازار کریسمس در برلین که منجر به کشته شدن 12 نفر شد، تدابیر امنیتی در کشورهای اروپایی با توجه به در پیش بودن مراسم ایام کریسمس و سال نومسیحی تشدید شده است.

پلیس لندن نیز روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که اقدامات امنیتی به مدت 3 ماه برای حفاظت بیشتر از کاخ باکینگهام محل اقامت ملکه انگلیس و اطراف آن به اجرا گذاشته خواهد شد.

بر این اساس، از امروز (پنجشنبه) در زمان تعویض گارد این کاخ که از ساعت 10.40 دقیقه تا ساعت 12.30 دقیقه صورت می گیرد، هیچ خودرویی اجازه عبور و مرور در خیابان منتهی به کاخ باکینگهام را نخواهد داشت.

معمولا شمار زیادی از گردشگران در زمان تعویض گارد کاخ باکینگهام ، در برابر این کاخ تجمع می کنند.

علاوه بر آن، پلیس انگلیس به دلیل ترس از انجام حملاتی شبیه حمله برلین، شماری از نیروهای ضد تروریسم خود را در مراکز خرید کریسمس و نیز نقاط توریستی و ایستگاه‌های قطار و مترو در لندن و سایر شهرهای بزرگ این کشور همانند منچستر و بیرمنگام مستقر کرده است.

پلیس متروپلیتن لندن گفته که برنامه‌های دقیقی برای حفاظت از رویدادهای عمومی در جریان کریسمس و سال نو به اجرا گذشته شده است.

در این بیانیه عنوان‌ شده است: در حال حاضر میزان تهدید در سطح 'شدید' شناسایی ‌شده و معنای آن این است که وقوع حمله تروریستی بسیار زیاد است و این می‌تواند شامل یک ‌رشته از تهدیدات از جمله استفاده از وسایل نقلیه بزرگ باشد.

پلیس متروپلیتن لندن همچنین گفته است به دنبال حملات صورت گرفته در برلین و آنکارا، برنامه‌های مبارزه با حملات تروریستی در چارچوب اقدامات پیشگیرانه، مورد بازبینی قرار گرفته است.

در حال حاضر سطح هشدار امنیتی ناشی از تروریسم بین المللی در انگلیس «شدید» است.

سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال 2014 میلادی و همزمان با مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش در عراق به سطح 'شدید' ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) رسیده است که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به شدت محتمل است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین