|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۹
معاون فرهنگی قوه قضائیه:
کد خبر: ۱۳۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: بزرگترین ناهنجاری کشور،قانون گریزی است.
 معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: بزرگترین ناهنجاری کشور،قانون گریزی است.

حجت‌الاسلام هادی صادقی  در همایش نقش ائمه جماعات و مبلغین در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی با تاکید بر پایبندی به قانون در جهت کاهش ناهنجاری ها عنوان کرد: بزرگترین ناهنجاری کشور،قانون گریزی است که متاسفانه عده ای به این رفتار افتخار می کنند و یا به دیگران آن را می آموزند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود:قانون گریزی رفتاری قبیح است که یکی از دلایل مهم آن، پیچیدگی برخی از قوانین در جامعه و عدم تطابق برخی از قوانین با واقعیت ها می باشد.

وی در مورد نقش مهم روحانیت در مقابله با ناهنجاری ها نیز تصریح کرد:مسئولیت سنگینی به طور مستقیم و غیر مستقیم بر عهده حوزه های علمیه و روحانیت در رابطه با ناهنجاری های اجتماعی قرار دارد.

صادقی خاطرنشان کرد: هیچ یک از روحانیون نمی توانند خود را نسبت به ناهنجاری های اجتماعی بی تفاوت بدانند اگر چه جامعه و مسئولان نیز در قبال ناهنجاری ها وظیفه مهمی بر عهده دارند اما روحانیت نیز رسالت مهمی در این باره عهده دار هستند.

وی اظهار کرد: قانون مسیر مشخصی را برای انسان ها تعیین می کند که قانون مداری می تواند از بروز آسیب ها جلوگیری نماید.

معاون فرهنگی قوه قضائیه بیان کرد: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نسبت به پایبندی به قانون تاکیدات زیادی دارند اگر جامعه می خواهد قانون مدار باشد باید همه در برابر قانون خشوع داشته باشیم.

وی گفت: بی توجهی به قوانین،لطمات زیادی را به جامعه وارد می کند در این باره باید برای تبیین جایگاه قانون مداری، سرمایه گذاری شود.

صادقی عنوان کرد: مجریان قانون نیز باید نسبت به قوانین، پایبند باشند؛ چرا که در غیر این صورت موجب عادی شدن قانون شکنی برای مردم خواهد شد.

وی یادآور شد: روحانیون نیز در انضباط قانونی باید الگوی جامعه باشند و با احترام گذاشتن به قانون، مردم را نسبت به پایبندی به قوانین ترغیب کنند در این باره روحانیون کمک های زیادی می توانند به قوه قضائیه در جهت قانون مداری جامعه داشته باشند و فرهنگ اجتماعی را به سمت توجه به قوانین متحول سازند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه اظهار داشت: این معاونت نیز با تلاش های گسترده پژوهشی و علمی کتاب هایی را برای روحانیون مهیا ساخته تا راهکارهای گسترش قانون را بتوانیم با مشارکت روحانیون به خوبی تبیین نماییم.

وی تاکید کرد:قبل از هر چیز روحانیون خود باید با قوانین قضایی نیز آشنا شوند تا بتوان از ظرفیت مهم اعتماد مردم نسبت به روحانیت در جهت فرهنگ سازی در پایبندی به قوانین مدد گرفت.

 صادقی عنوان کرد: نباید بگذاریم فرار از قانون یک رویه عادی تلقی شود البته باید در جهت به روز رسانی قوانین نیز تلاش هایی صورت بگیرد تا بتوان در کنار فرهنگ سازی به صورت ریشه ای برخی از قانون گریزی ها را رفع کنیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین