|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۱۳۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
برای اولین‌بار است که در انقلاب اسلامی چنین منشوری در کشور به طور مستقیم به مردم ابلاغ می‌شود و متأسفانه قید و بندها را برداشته و به قانون اساسی توجه نکرده‌اند.
آیت‌الله یزدی درباره منشور حقوق شهروندی تذکر داد: برای اولین‌بار است که در انقلاب اسلامی چنین منشوری در کشور به طور مستقیم به مردم ابلاغ می‌شود و متأسفانه قید و بندها را برداشته و به قانون اساسی توجه نکرده‌اند.

 آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار سردار غیب‌پرور و جمعی از مسئولان بسیج درباره منشور حقوق شهروندی که اخیرا از سوی ریاست‌جمهوری منتشر شد، گفت: من تک‌تک 120 بند تنظیم شده در این منشور را خواندم اما متأسفانه یک کلمه از اصل 4 قانون اساسی، سخنی به میان نیامده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با توضیح اصل 4 که در آن آمده است «تمام قوانین کشور بایستی برابر مقادیر اسلامی باشد» و با تأکید بر غیرقابل تغییر بودن این اصل، تصریح کرد: در جلسه شورای نگهبان نیز تأکید کردم که اگر این منشور، لایحه است باید به مجلس برود و آنگاه در شورای نگهبان بررسی شود و اگر مصوبه دولت است، باید طبق قانون به رئیس مجلس بدهند تا بررسی شود که مفاد آن بر خلاف قانون اساسی نباشد.

آیت‌الله یزدی متذکر شد: برای اولین‌بار است که در انقلاب اسلامی چنین منشوری در کشور به طور مستقیم به مردم ابلاغ می‌شود و متأسفانه قید و بندها را برداشته و به قانون اساسی توجه نکرده‌اند.

وی با ضرورت پاسخگویی در پیشگاه الهی تأکید کرد: این انقلاب به قیمتی گران به ما رسیده است، خون‌های پاک و مقدس شهدای عزیز تقدیم شده و امروز نیز در دفاع از حرم، جوانان ما جانشان را کف دست گرفته و از نظام دفاع و حمایت می‌کنند، پس ما نیز باید به وظیفه خودمان درست عمل کنیم.

آیت‌الله یزدی تأکید کرد: منشور شهروندی نه طرح بوده و نه لایحه، بلکه تبلیغات انتخاباتی است و از نظر قانون خلاف بود.

وی اضافه کرد: هیچگاه قانون اساسی نمی‌گوید که فتنه‌انگیزان و اهانت‌کنندگان به اصل مقدسات و اسلام آزادند تا هر چه بخواهند به اسم آزادی بگویند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین