|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۳۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
معاون اول رئیس جمهور در خصوص حل مشکلات مدارس غیر دولتی راهکارهایی را ارائه نمود و به رعایت حریم مدرسه و همکاری با آموزش و پرورش تاکید کرد.
 معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی به همراه رئیس شورای موسسان مدارس غیر دولتی شهر تهران با معاون اول رئیس جمهور دیدار کردند.

به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش مرضیه گرد، روز گذشته به منظور ارائه گزارش در خصوص عملکرد مدارس غیر دولتی و بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی در دفتر کار معاون اول رئیس جمهور حضور یافت.

در ابتدای این دیدار، صنیعی رئیس شورای موسسان مدارس غیر دولتی شهر تهران و نایب رئیس کشوری گزارشی از اهم اقدامات و توفیقات مدارس غیر دولتی در حوزه های آموزشی، پرورشی، پژوهشی و المپیادها ارائه نمود.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی، نیز به ارائه گزارش مستندی از خدمات قابل تقدیر موسسان مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی پرداخت.

وی  میزان صرفه جویی های حاصله از خدمات این موسسان را در سه زمینه فضای آموزشی، نیروی انسانی و سرانه دانش آموزی حدود 214 هزار میلیارد بیان کرد و افزود: در کنار استفاده از نیروهای توانمند بازنشسته و صاحب نظر در مدارس غیر دولتی برای  حدود دویست و هفت هزار نفر فرصت شغلی فراهم شده است.

گرد در ادامه همچنین از نقش خیر و معین بودن تعدادی از مدارس غیردولتی در حمایت از مدارس غیر دولتی داخل و خارج از کشور و همکاری در ارائه خرید خدمات آموزشی در مناطق محروم توضیحات مبسوطی داد و با تاکید بر توجه انگیزه مشارکت فرهنگیان و موسسان به تصویب قوانینی که مانع جلب مشارکت و سرمایه گذاری در بخش آموزش می شود و مشکلاتی را برای موسسان نظیر؛ عدم رعایت حریم مدرسه، رعایت حرمت مکان مقدس مدرسه و مدیران و موسسان، برای  برخی شهرداری ها در خصوص پرداخت عوارض طبق قانون شورا ها (سهم آموزش و پرورش ) و تابلو های مراکز آموزشی مجاز و همچنین تغییر کاربری زمین های مسکونی شخصی موسسان ایجاد می کند، اشاره نمود.

در خاتمه جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ضمن تشکر از زحمات موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی اظهار کرد: رویکرد دولت، تقویت و کمک به نظام تعلیم و تربیت است و ما در حد توان برای رفع مشکلات آموزش و پرورش و ارتقا و بهبود شرایط مدارس دولتی و همچنین تقویت مدارس غیر دولتی به موسسان کمک خواهیم کرد.

معاون اول رئیس جمهور در خصوص حل مشکلات مدارس غیر دولتی راهکارهایی را ارائه نمود و به رعایت حریم مدرسه و همکاری با آموزش و پرورش تاکید کرد.

جهانگیری در خاتمه درباره رایزنی درباره حل مشکلات مربوط به شهرداری ها و سایر مسائل مطروحه اظهار امیدواری کرد: در این خصوص رایزنی هایی صورت خواهد گرفت.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین