|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
رئیس جمهور مصر در تماسی تلفنی با همتای روس خود، کشته شدن سفیر روسیه در ترکیه را به وی تسلیت گفت و بر ضرورت همکاری برای مقابله با تروریسم تأکید کرد.
 رئیس جمهور مصر در تماسی تلفنی با همتای روس خود، کشته شدن سفیر روسیه در ترکیه را به وی تسلیت گفت و بر ضرورت همکاری برای مقابله با تروریسم تأکید کرد.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر عصر چهارشنبه (امروز) با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

به نوشته وبگاه «الوفد»، السیسی در این تماس، کشته شدن سفیر روسیه در ترکیه به دست یکی از مأموران سابق پلیس ضد شورش را تسلیت گفت و با مردم و دولت روسیه  اظهار همبستگی کرد.

رئیس جمهور مصر همچنین اعلام کرد که کشورش در مقابله با تروریست‌های جنایت‌کار و تلاش آن‌ها برای بر هم زدن امنیت کشورها و ایجاد هرج و مرج، در کنار روسیه ایستاده است.

السیسی تأکید کرد که وقوع حوادث تروریستی اخیر در گوشه و کنار دنیا ضرورت همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با تروریسم و اتخاذ گام‌های مؤثر در این زمینه را می‌طلبد.

رئیس جمهور روسیه نیز به نوبه خود در این گفت‌گوی تلفنی از تسلیت‌های همتای مصری خود تشکر و قدردانی کرد و این مسئله را نشان‌ دهنده عمیق بودن روابط بین دو کشور دانست.

پوتین همچنین بر عزم روسیه برای از سرگیری پروازهای بین مسکو و قاهره در روزهای آتی تأکید کرد که سال گذشته به دنبال سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری روسیه بر اثر انفجار تروریستی بر فراز شبه جزیره سینا متوقف شد.

روسای جمهور همچنین خواستار تقویت و ارتقاء روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها را خواستار شدند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین