|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۱۳۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
وزارت خزانه داری آمریکا، تحریم های تازه مالی علیه هفت بانکدار و تاجر روس و هشت شرکت این کشور وضع کرد که در اوکراین فعالیت تجاری دارند.
 وزارت خزانه داری آمریکا، تحریم های تازه مالی علیه هفت بانکدار و تاجر روس و هشت شرکت این کشور وضع کرد که در اوکراین فعالیت تجاری دارند.

خبرگزاری فرانسه نوشت، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای با اشاره به پیمان 2014 برای پایان دادن به جنگ کریمه اعلان کرد: این اقدام نشانگر قاطعیت ایالات متحده در تعهد به ادامه تحریم ها تا هنگام اجرای کامل تعهدات مسکو بر اساس توافقنامه های مینسک است.

این بیانیه می افزاید: این اقدام، تاکیدی بر مخالفت دولت آمریکا با اشغال کریمه توسط روسیه و خودداری قاطع ما از شناسایی تلاش برای انضمام شبه جزیره کریمه به خاک روسیه است.

اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه تحریم ها علیه روسیه را به مدت 6 ماه تمدید کرد.

تحریم های اخیر دفتر نظارت بر دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، هر گونه اموال مربوط به سرمایه گذاری افراد و شرکت های مشخص شده را در خاک ایالات متحده را توقیف و هر گونه معامله با آنها را توسط هر فرد یا شرکت آمریکایی ممنوع می کند.

به گفته «جان ئی اسمیت» مدیر موقت دفتر نظارت بر دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، هدف این تحریم های هدفمند، ادامه فشار بر روسیه با ادامه هزینه های اشغال کریمه و ایجاد اختلال در فعالیت های حامیان خشونت و بی ثباتی در اوکراین است.
این تحریم ها، شرکت های ساختمانی و کشتیرانی روس، یک شرکت بهره برداری از بندر کریمه و همچنین دو کشتی را هدف قرار می دهد.

این تحریم ها همچنین علیه 6 مدیر اجرایی بانک روسیا و سوبین بانک و یک فرد دارای روابط تجاری و بازرگانی با وزارت دفاع روسیه است.

هر چند اعمال این تحریم ها غیرمعمول نیست، اما اعلان آن با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا همزمان شده که شک و تردیدهایی در باره آینده سیاست واشنگتن نسبت به روسیه و همچنین در باره رویکرد یکپارچه نسبت به تحریم ها با توجه به خط مشی نرم تر وی نسبت به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، ایجاد کرده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین