|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۳۷۷۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
«ولفانگ سوبوتکا» وزیر کشور اتریش گفت که هیچ دلیلی برای جلوگیری از جشن های کریسمس یا شب سال نو میلادی وجود ندارد.
 «ولفانگ سوبوتکا» وزیر کشور اتریش گفت که هیچ دلیلی برای جلوگیری از جشن های کریسمس یا شب سال نو میلادی وجود ندارد.
 
به نقل از روزنامه پرسه اتریش، پس از حمله تروریستی در بازار کریسمس در برلین، سوبوتکا وزیر کشور اتریش اعلام کرد: واحدهای عملیاتی پلیس، کبرا و پلیس فرودگاه تا 9 ژانویه درحالت آماده باش قرار دارند. با این وجود، هیچ شواهدی مبنی بر وجود یک تهدید قوی وجود ندارد.
 
سوبوتکا با یادآوری اینکه دلیلی برای جلوگیری از جشن های کریسمس و یا شب سال نو میلادی وجود ندارد، تاکید کرد: اگر یک جامعه دموکراتیک قبل از تروریسم به زانو بیافتد علامت اشتباهی است.

وزیر کشور اتریش ادامه داد: هیچ ارتباطی بین خانه پناهجویان در سالزبورگ و حادثه تروریستی برلین وجود ندارد. در اینجا سوظن به یک جرم و جنایت مطرح بوده اما در آلمان گمان به ترور وجود دارد.

وی در عین حال افزود: اینکه مظنون حمله تروریستی برلین از اتریش وارد آلمان شده را نمی توان قطعی تایید کرد. به این دلیل که عامل از چندین کارت هویت جعلی استفاده کرده است.

سوبوتکا افزود: نمی توان از حمله تروریست های افراطی در هر صورتی جلوگیری کرد و نمی شود مردم را قانع کرد که آنها 100 درصد امنیت دارند. امنیت مطلق وجود ندارد.

وزیر کشور ارتیش افزود: کشورش می خواهد برای مقابله با تروریست ها مبارزه پیشگیرانه داشته باشد. مظنوین به اقدام های خرابکارانه تحت نظارت هستند.

وی توضیح داد: به همین منظور برنامه «امنیت مشترک» از اول ژانویه شدت خواهد گرفت. مرزهای خارجی اتحادیه اروپا باید بشدت محافظت شود و حرکت پناهجویان در سراسر مدیترانه متوقف شود.

وزیر کشور اتریش همچنین با اشاره به جامعه مسلمانان، گفت:نباید چنین جنایت هایی را به پای دین نوشت.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین