|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۱
کد خبر: ۱۳۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
آیت‌الله جعفر سبحانی ، با بیان اینکه خدمات وزارت بهداشت در جامعه ملموس است، گفت: موضوع خدمات‌رسانی به مردم را همچنان ادامه دهید و اگر در دولت آینده نیز از شما خواستند، باز هم این خدمت را ادامه دهید.
موضوع خدمات‌رسانی به مردم را همچنان ادامه دهید و اگر در دولت آینده نیز از شما خواستند، باز هم این خدمت را ادامه دهید آیت‌الله مکارم شیرازی: اینکه برخی به خاطر مسائل سیاسی و جناحی، علیه دولت و وزارت بهداشت انجام می‌دهند جدی نگیرید آیت‌الله وحیــــد خــراسانی: کار وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول سلامت ارزشمند است و دعای بیماران را به دنبال دارد. آیت الله علوی گرگانی: طرح تحول نظام سلامت بسیار طرحی خوبی بود که از سوی دولت اجرا شد و اگر مشکلی وجود دارد با صبرو حوصله آن را برطرف کنید آیت‌الله حسین نوری همدانی: عملکرد شما و اجرای طرح تحول سلامت با این وسعت و همت، توفیق بسیار بزرگی است و خدمت شایسته به شمار می‌رود آیت‌الله جـــــوادی آملــــی: 80 درصد بیماری‌های انسان از غذای ناسالم است و رستوران‌ها و کافه‌هایی که غذای ناسالم به مردم می‌دهند


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته به قم سفر کرد تا هم دیداری با مراجع قم داشته باشد و هم در افتتاح بیمارستان  350تختخوابی فرقانی در قم که ساخت آن از 20 سال پیش آغاز شده بود اما برای مدت طولانی متوقف شده بود، شرکت کند.

دکتر حسن قاضی زاده هاشمی در دیدار با آیت الله ناصر مکارم شیرازی گفت: «دست‌هایی پنهان در کارند که با وجود تأکید بر وحدت در جامعه در تلاش هستند دستاوردهای دولت را کمرنگ کنند و هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم این رفتارها در رسانه‌های مجازی و مکتوب بیشتر می‌شود.»او این را هم گفت که  این تلاش‌ها از سوی افرادی صورت می‌گیرد که حتی رسانه‌های وابسته به نهادهای انقلابی را نیز در اختیار دارند اما خارج از شرع و قانون به دولت آسیب می‌زنند در حالی که این دولت، دولت مشروع است و حکم رئیس آن را ولی فقیه امضا کرده است.

او در این دیدار اشاره کوتاهی هم به موضوع طلب 11 میلیارد تومانی از بیمه‌ها کرد و افزود: 11میلیارد تومان از بیمه طلبکاریم و همین میزان به مردم بدهکاریم؛ امروزه پزشکان متخصصی داریم که در سخت ترین شرایط مشغول به کار هستند ولی هنوز مشکلات مالی آنها حل نشده است.

وزیر بهداشت در ادامه حرف هایش به مسأله کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان قم هم پرداخت:  «استان قم براساس استانداردها باید دو هزار و 500 تخت بیمارستانی دیگر داشته باشد. برای جبران این کمبود تاریخی 800 تخت در این دولت ساخته می‌شود، تعدادی از آن تحویل شده و 350 تخت دیگر تا آخر دولت یازدهم با حضور ظرفیت‌های خیرین و... تحویل می‌شود. البته  این تعداد غیر از بیمارستان هزار تختخوابی است که رئیس جمهوری قول آن را داده است که آن هم ساخته می‌شود و خدمتی برای جهان اسلام در شهر قم خواهد بود.»وزیر بهداشت این نکته را هم یادآور شد که پس از انقلاب حتی یک بیمارستان در قم ساخته نشده است: «هم اکنون به ازای هزار نفر، کمتر از یک تخت بیمارستانی داریم که اکثر آنها فرسوده اند اما امروز خوشبختانه یکی از پیشرفته ترین بیمارستان‌های کشور در قم افتتاح شد.»

وزیر بهداشت همچنین خطاب به آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: با همتی که شما(آیت‌الله العظمی مکارم) انجام داده اید، بیمارستان مناسبی در جمکران ساخته می‌شود؛ اگر این واحد و بیمارستان پردیسان به اتمام برسد، ظرفیت بسیار خوبی در استان شکل می‌گیرد. وی همچنین به آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی پیشنهاد کرد که اگر موافق باشید بیمارستان جمکران با عنایت شما، یک بیمارستان تخصصی ویژه بانوان باشد که آیت‌الله العظمی مکارم از این پیشنهاد استقبال و موافقت کرد.آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با وزیر بهداشت گفت: مردم از اجرای طرح تحول سلامت خوشحال هستند و این طرح باید ادامه پیدا کندِ. وی افزود: افتتاح این بیمارستان به دست شما یک گره 20ساله را در قم گشود.آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: وضعیت بیمارستان‌ها و خدمات سلامت در دولت یازدهم نسبت به گذشته بهتر شده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی اضافه کرد: اینکه برخی به خاطر مسائل سیاسی و جناحی، بهانه جویی‌هایی در فضای مجازی و غیرمجازی علیه دولت و وزارت بهداشت انجام می‌دهند  جدی نگیرید. از یک گوش بشنوید و از یک گوش در کنید. اگر بخواهید به همه آنها پاسخ دهید در عمل به وظایف تان با مشکل روبه‌رو می‌شوید. هستند و می‌تازند ولی بیمارستان های دولتی واقعا به مردم خدمت می‌کنند. امیدواریم مشکلات دولت رفع شود و برای مسئولان دولت که واقعا تلاش می‌کنند بخصوص وزیر بهداشت عمیقا تشکر می‌کنم و از وی می‌خواهم همزمان با کار اجرایی کار طبابت را رها نکند.

آیت‌الله سبحانی : خدمات وزارت بهداشت ملموس است

آیت‌الله جعفر سبحانی ، با بیان اینکه خدمات وزارت بهداشت در جامعه ملموس است، گفت: موضوع خدمات‌رسانی به مردم را همچنان ادامه دهید و اگر در دولت آینده نیز از شما خواستند، باز هم این خدمت را ادامه دهید.

آیت‌الله سبحانی در دیدار ‌وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: عمل صالح انجام دادن بسیار مهم است و همین افتتاح بیمارستان یک عمل صالح بود.

استاد برجسته حوزه علمیه بیان کرد: در کشور ما در مشهد مقدس مسجدی به نام گوهرشاد ساخته و اقدام به خدمات‌رسانی کرده است.آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: وقتی مردم از شما گره‌گشایی می‌بینند بسیار دلگرم می‌شوند، بنده با احترام به همه وزیران اعلام می‌کنم که شما بهترین وزیر کابینه هستید و خدمات شما قابل ملموس در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: کار شما در زمانی انجام می‌شود که این همه دست‌انداز در کارها وجود دارد و کار انجام دادن در این زمان بسیار مهم و اثر‌بخش است.

آیت الله وحیدخراسانی: طرح تحول سلامت دعای بیماران را به دنبال دارد

آیت‌الله وحید خراسانی گفت: کار وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول سلامت ارزشمند است و دعای بیماران را به دنبال دارد.به گزارش ایرنا، آیت‌الله وحید خراسانی در دیدار با وزیر بهداشت در قم افزود: از مخالفان نترسید.هیچ کسی بی‌مخالف نیست حتی انبیا نیزمخالف داشته‌اند، کار شما ارزشمند است و بیماران شما را دعا می‌کنند.وی اضافه کرد: دعایی که از دل بیماران باشد مستجاب می‌شود و این نعمت بزرگی است.این مرجع عالیقدر گفت: در آسمان و زمین افرادی هستند که کارگران خدا نامیده می‌شوند و در زمین حوائج مردم را برآورده می‌کنند.وی به وزیر بهداشت توصیه کرد: هر روز قرآن بخوانید و قرآن را به دیگران هدیه دهید و هر روزی که در آن قرآن خوانده شود. آن روز نوروز است.آیت‌الله وحید خراسانی خطاب به وزیر بهداشت گفت: شما سید هستید و حضرت فاطمه (ص) خطاب به امیرالمؤمنین گفته است که سلام مرا تا قیامت به اولاد من برسانید. ارزش این سلام قابل بیان نیست.

 آیت‌الله علوی گرگانی: اطبا هزینه‌های پزشکی را کمتر کنند

 آیت الله علوی گرگانی گفت: درست نیست پزشکان از مردمانی که زیرخط فقر هستند، هزینه‌های بالایی را دریافت کنند.به گزارش خبرگزاری تسنیم آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به افتتاح بیمارستان فرقانی اظهار داشت: مرحوم فرقانی از دوستان نزدیک بنده بود، یکی روزی به ایشان پیشنهاد کردم که یک باقی الصالحاتی از خودشان به‌جای بگذارند و ایشان نیز به حرف من گوش کردند. آن مرحوم ابتدا یک مسجد ‌را بنا و سپس به سراغ بیمارستان آمد که دیگر اجل به او مهلت نداد که بیمارستان را به اتمام رساند.طرح تحول نظام سلامت بسیار طرحی خوبی بود که از سوی دولت اجرا شد و اگر مشکلی و موانعی در این راه وجود دارد با صبرو حوصله آن را برطرف کنید.آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد: تقاضا می‌کنم هزینه‌ها را کمتر کنند و هزینه‌های بیمارستان‌ها و زایشگاه‌ها را پایین‌تر بیاورند.

آیت‌الله نوری‌همدانی: طرح تحول نظام سلامت شجاعانه اجرایی شد

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر وحدت و اتحاد در جامعه گفت: طرح تحول نظام سلامت شجاعانه و با همت اجرایی شد. آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با وزیر بهداشت اظهار داشت: عملکرد شما و اجرای طرح تحول سلامت با این وسعت و همت، توفیق بسیار بزرگی است و خدمت شایسته به شمار می‌رود.وی گفت: این کار شما ثواب بسیاری دارد و باید قدر خود را دانسته و در اجرای این برنامه مهم تمام تلاش خود را داشته باشید.وی افزود: کار شما بسیار اثر‌گذار و شما در دل همه مردم جا دارید و محبت شما بسیار ارزشمند است که باید بکوشید تا در راستای خدمات‌رسانی به مردم گام بردارید.

آیت‌الله جوادی آملی: رستوران‌هایی  که غذای ناسالم می‌دهند، ضامن هستند

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 80 درصد بیماری‌های انسان از غذای ناسالم است و رستوران‌ها و کافه‌هایی که غذای ناسالم به مردم می‌دهند، ضامن هستند.به گزارش ایرنا، آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار که در قم برگزار شد، افزود: 80 درصد بیماری‌های جسمی انسان ناشی از پرخوری، بدخوری و غذای ناسالم است و دستور اسلام این است که تا قبل از گرسنگی غذا نخوریم و قبل از سیر شدن دست از غذا برداریم.وی ادامه داد: برخی بیماری‌ها بین انسان و حیوان مشترک است. سال‌هاست که همایش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برگزار و در این مورد تحقیق می‌شود اما آنچه جای آن خالی است همایش و تحقیقاتی است که درباره مشترکات انسان و فرشته باید انجام شود.آیت‌الله جوادی‌آملی ادامه داد: اینکه در جامعه شاهد اختلاس و فساد هستیم به خاطر بی‌توجهی به دستورات اسلام و مشترکات انسان و فرشته است.

حضور در مراسم افتتاح بیمارستان 350 تخت خوابی

قاضی زاده هاشمی در چند روز اخیر به هر مراسمی و همایشی دعوت می‌شود، از هجمه‌هایی که علیه دولت صورت می‌گیرد، وی در مراسم افتتاح بیمارستان 350 تختخوابی در قم، از وضعیت کنونی انتقاد می‌کند: «این همه هجمه معنی ندارد و قطعا خارج از انصاف است، متأسفانه برخی به دلیل اینکه با دولت و برخی اشخاص مخالف هستند، با اصل مقابله می‌کنند.» او  از رفتار برخی رسانه‌های مجازی و مکتوب هم ناخرسند است. انتقاد وزیر بهداشت بیشتر متوجه بداخلاقی‌ها و جوسازی‌های علیه دولت و وزارت بهداشت از سوی برخی رسانه‌ها است. وزیر بهداشت که بر سر اجرا شدن طرح تحول سلامت در سیبل حملات مخالفان دولت قرار گرفته روز گذشته در دیدار با مراجع قم  باز هم زبان به گلایه گشود و از مخالفان دولت گله کرد.
 
منبع: ایران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین