|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۷
کد خبر: ۱۳۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
رابرت گیتس، وزیر دفاع و رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مصاحبه با ان‌بی‌سی گفت که اقدامات روسیه در راستای "تضعیف اعتبار انتخابات آمریکا و تضعیف هیلاری کلینتون بوده است."
وزیر دفاع سابق آمریکا از واکنش دولت اوباما و رهبران کنگره‌ نسبت به "مداخله" روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتقاد کرد.

 رابرت گیتس، وزیر دفاع و رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مصاحبه با ان‌بی‌سی گفت که اقدامات روسیه در راستای "تضعیف اعتبار انتخابات آمریکا و تضعیف هیلاری کلینتون بوده است."

او گفت: با توجه به ماهیت بی‌سابقه و حجم این تلاش‌ها، گمان می‌کنم برخی درباره آن ملاحظه‌کاری کردند.

سیا، اف‌بی‌آی و مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا و و سایر آژانس‌های امنیتی اتفاق نظر دارند که روسیه به دنبال نفوذ در انتخابات به نفع دونالد ترامپ بوده است. کاخ سفید هم به تازگی اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نقش مستقیمی در این اقدامات داشته است.

ترامپ و دولت روسیه این ارزیابی‌ها را مضحک دانسته و رد کرده‌اند. رئیس‌جمهوری آمریکا هم دستور بازنگری در تمام داده‌های اطلاعاتی مرتبط را داده است.

روز یکشنبه هم سناتورها جان مک‌کین، چاک شومر، لیندسی گراهام و جک رید مجددا خواستار انجام تحقیقاتی از سوی یک کمیته منتخب دو حزبی شدند.

وزیر دفاع سابق آمریکا گفت، اطمینان ندارد هدف از این اقدامات ایجاد تغییراتی به نفع ترامپ در انتخابات بوده باشد. او تاکید کرد: نمی‌دانم آیا هدف این بوده که به یک نامزد یا سایر نامزدها کمک شود، اما واضح است که هدف آن بی‌اعتبار کردن انتخابات ما بوده و گمان می‌کنم که هدف از آن قطعا تضعیف کلینتون هم بوده است.

گیتس در برنامه "دیدار با مطبوعات" ان‌بی‌سی‌ گفت که کاخ سفید، احزاب آمریکایی و ترامپ به اندازه کافی با جدیت عمل نکردند.

او گفت: برای خودم کاملا واضح است که آنها اطلاعات کاملا موثقی در دست داشتند که نشان می‌داد دولت روسیه دست دارد.

سناتور جان مک‌کین هم در مصاحبه با سی‌ان‌ان با انتقاد از اوباما گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا "هیچ استراتژی و هیچگونه سیاستی" ندارد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین