|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۸
کد خبر: ۱۳۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
«الان در داوری بهترین وضعیت را در آسیا داریم و بیشترین داور الیت برای ایران است. البته نباید مغرور شد و به این اکتفا کرد. اگر تلاش نشود این خوب بودن ادامه پیدا نخواهد کرد و این توسعه همیشگی نخواهد بود.»
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به جوانگرایی در همه بخش‌ها از جمله داوری معتقد هستم.

مهدی تاج در حاشیه برگزاری کلاس‌های پیشرفته داوری فیفا گفت: «باید از فریدون اصفهانیان و حسن کامرانی‌فر برای برگزاری این کلاس‌ها تشکر کنم. این اتفاقات خوبی است که برای داوری ما رقم می‌خورد و همینطور جوانگرایی صورت گرفته در داوری اتفاقی خوب به شما می‌رود. من به جوانگرایی در همه بخش‌ها معتقدم و در فوتبال هم جوانگرایی کردیم و اکنون جوانگرایی خوبی در داوری رقم خورده است.میانگین سنی لیگ امروز به 26 سال و کمی کمتر رسیده است.»

او افزود: «این اتفاق در بین مربیان رخ داده و امروز ویسی، دایی و گل محمدی به چرخه مربیگری رسیده و چرخه درستی در حال حرکت است. این اتفاق در فوتسال و فوتبال ساحلی ادامه دارد. دو اتفاق مبارک البته در فوتبال ساحلی رخ داده که به موقع اعلام می‌کنم.»

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «در بخش داوران هم باید این اتفاق بیفتد که امروز میانگین به ۳۵ سال رسیده و خیلی خوب است هرچند که باید قدردان گذشته ها بود. همه جای دنیا رو به جلو هستند و با ایستا بودن به جایی نمی‌توان رسید. ساده ترین راه این است که به وضع موجود راضی باشیم. اینکه یک مجموعه داوری همه زیر ۳۵ سال هستند خیلی خوب است. چهره‌ها هم نشان می‌دهد که همه جوان هستند. این کلاس‌ها هر روز در حال برگزاری است. ضمن اینکه بعد از هفته آخر لیگ یک جلسه باید بین کمیته و دپارتمان داوری برگزار و بررسی های لازم انجام شود.»

تاجگفت: «آمدن شما به این عرصه جنبه مادی ندارد اما عشق و علاقه شما جای تقدیر دارد. اشتباهات داوری تاثیر گذار کمتر از گذشته شده و جای خوشحالی دارد. ما در شرایط دشوار محیطی قدم برمیداریم. مثلا درآمدها در هیچ جا کافی نیست. با ۴۵ میلیارد فوتبال را اداره می‌کنیم در حالی که کل کمک از دولت امسال دو سه میلیارد بوده است. حالا با این ارقام باید به مصاف کشورهایی مثل کره برویم که دوازده برابر ما بودجه ثبت شده دارند. امروز اما به همت غیرت عزیزان همه این کشورهای رقیب در همه رده‌ها پشت سر ما هستند.»

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: «الان در داوری بهترین وضعیت را در آسیا داریم و بیشترین داور الیت برای ایران است. البته نباید مغرور شد و به این اکتفا کرد. اگر تلاش نشود این خوب بودن ادامه پیدا نخواهد کرد و این توسعه همیشگی نخواهد بود.»

تاج خاطرنشان کرد: «برخی مواقع برای یک رقابت فوتبال عادی سختی می‌کشیم و این مسائل دشوار وجود دارد اما باید به وضع بهتر رسید.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین