|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۱۳۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵
نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که اعزام ناظران این سازمان به شرق حلب غیرقابل قبول، اجرا نشدنی و خطرناک است.
 نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که اعزام ناظران این سازمان به شرق حلب غیرقابل قبول، اجرا نشدنی و خطرناک است.

ویتالی چورکین عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران پیش از آغاز نشست شورای امنیت که به رای گیری در مورد پیش نویس قطعنامه پیشنهاد فرانسه اختصاص دارد، گفت: روسیه نمی تواند از متن ارائه شده که در آن اعزام و استقرار ناظران سازمان ملل به شرق حلب پیش بینی شده است، حمایت کند.

خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از چورکین نوشت: آنچه که پاریس پیشنهاد می کند، اجرانشدنی و خطرناک است و نمی توانیم اجازه دهیم چنین قطعنامه ای تصویب شود.
نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل گفت: روسیه ایده دیگری را برای نظارت بر حلب پیشنهاد می کند.

پیش نویس قطعنامه فرانسه مبنی بر اعزام ناظران بین المللی به حلب امروز یکشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد به رای گذاشته می شود.

فرانسه که از شش سال پیش سیاست های ضدسوری را اجرا می کند، در پیش نویس قطعنامه خواستار نظارت بر تخلیه و اطمینان از روند حفاظت از غیرنظامیان در شرق حلب شده است.

پیش نویس یاد شده در حالی امروز به رای گذاشته می شود که روسیه به عنوان همپیمان دمشق، اعلام کرده است پیش نویس قطعنامه فرانسه را وتو می کند.

پیشتر سفیر فرانسه در سازمان ملل گفته بود که پاریس خواهان اعزام ناظران سازمان ملل به شهر حلب سوریه است.

فرانسوآ دولاتر تاکید کرده بود که پاریس و برلین درحال آماده کردن پیش نویس طرحی هستند که شروطی را برای خروج غیر نظامیان از حلب و کمک رسانی به آنها فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آخرین بازماندگان شورشیان سوریه در شرق حلب هنوز در انتظار از سرگیری عملیات تخلیه در این منطقه هستند.

در صورت تصویب پیش نویس قطعنامه فرانسه، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل می تواند به سرعت ناظران بین المللی را برای نظارت بر روند تخلیه غیرنظامیان و شورشیان شرق حلب به منطقه اعزام کند که روسیه مخالف آن است.

خبرگزاری فرانسه همچنین اعلام کرده که سامانتا پاور سفیر آمریکا در سازمان ملل اظهار امیدواری کرده است که پیش نویس طرح فرانسه به دلیل ضرورت اجرا، رای بیاورد.

پیشتر نیز با پیشروی نیروهای دولتی بشار اسد و هم پیمانانشان در شرق حلب، برخی کشورهای اروپایی و عربی همچون نیوزیلند، اسپانیا و مصر پیش نویس قطعنامه ای را برای آتش بس در منطقه ارایه کردند که با وتوی چین و روسیه مواجه شد.

کشورهای اصلی اتحادیه اروپا به ویژه فرانسه، انگلیس و آلمان از اعضای غربی اردوگاه ضدسوری به پیشگامی آمریکا هستند و از شش سال پیش سبب شدند، دهها هزار تروریست افراطی و تکفیری از سراسر جهان در قالب گروههای مختلف جنگ ویرانگر و مرگبار را به مردم سوریه تحمیل کنند که بخش هایی از عراق را نیز فرا گرفته است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین