|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۹
کد خبر: ۱۳۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
مهری در خصوص درآمدی که شرکت پست از طریق انتشار و عرضه تمبرهای جاری دارد نیز اظهار کرد: در این حوزه نیز از تمبرها بر اساس تعرفه‌های پستی استفاده می‌شود.
نمایشگاه تمبر مشترک شش کشور صبح امروز در موزه ارتباطات افتتاح شد.

 حسین مهری - مدیرعامل شرکت پست - در این مراسم، اظهار کرد: تاکنون با کشورهای مختلفی تفاهمنامه‌های پستی به امضا رسیده که در قالب این تفاهم‌نامه‌ها مواردی مانند تمبرهای مشترک مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در گذشته تنوع تمبرهای پستی بسیار محدودتر از دوره فعلی بوده، اظهار کرد: طی سال‌های پس از انقلاب این تنوع بیشتر شده و تنها طی سه سال گذشته شاهد انتشار بیش از ۳۰ عنوان تمبر پستی بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت پست با بیان اینکه نحوه انتخاب آنچه در قالب تمبر منتشر می‌شود بر عهده شورای عالی تمبر قرار دارد، گفت: این شورا متشکل از نمایندگان پنج وزارتخانه است و سیاست آن بر عهده وزیر ارتباطات قرار دارد.

مهری با بیان اینکه تمبرهای پستی تقریبا در تمام کشورهای دنیا مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان یک اثر فرهنگی هنری ماندگار شناخته می‌شوند، از اینکه ایران از اولین موسسان پست در دنیا بوده ابراز خرسندی کرد.

وی در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه تمبر نیز در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰۰ تمبر از شش کشور به نمایش گذاشته شده است که این تمبرها به دو بخش تمبرهای یادبود و جاری تقسیم می‌شوند.

مدیرعامل شرکت پست با بیان اینکه تمبرهای یادبود با تیراژ محدود در این نمایشگاه عرضه شده، عنوان کرد: باید توجه داشت که تمبرهای یادبود معمولا برای شرکت پست جنبه اقتصادی نداشته و بیشتر در دسترس افرادی که به جمع‌آوری تمبرها می‌پردازند قرار می‌گیرد.

مهری در خصوص درآمدی که شرکت پست از طریق انتشار و عرضه تمبرهای جاری دارد نیز اظهار کرد: در این حوزه نیز از تمبرها بر اساس تعرفه‌های پستی استفاده می‌شود.

وی درباره روی کار آمدن اپراتورهای خصوصی پست نیز توضیح داد: در حال حاضر متولی این موضوع سازمان تنظیم مقررات ارتباطات است و در این زمینه فراخوان‌هایی منتشر شده و شرکت‌هایی ثبت‌نام کرده‌اند البته هنوز این روند نهایی نشده و طبق قانون یک بار پس از اساسنامه شرکت ملی پست برای انجام این مهم فرصت وجود دارد.

مدیرعامل شرکت پست در بخش دیگری از صحبت های خود نیز از برنامه‌ریزی برای ایجاد صندوق‌های پستی الکترونیک خبر داد و گفت: این موضوع هم می‌تواند در زمینه کاهش هزینه‌ها و هم افزایش سرعت و دقت تاثیرگذار باشد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین