|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۳۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
اسرائیل باید این واقعیت را درک کند که دولت دموکراتیکی که توسط اجرای قانون اداره می‌شود اما همچنان به اشغال نظامی مردم فلسطین ادامه می‌دهد همچنان باعث مطرح شدن انتقادات و درخواست‌ها برای پاسخگویی خواهد شد.
دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد، تعداد قطعنامه‌های سازمان ملل علیه اسرائیل نامتناسب و بیش از حد است و همین امر باعث ناتوانی سازمان ملل در اجرای موثر و سازنده نقشش شده است.

 به نوشته روزنامه ایندیپندنت، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در جریان سخنرانی در شورای امنیت گفت: در دهه گذشته تاکید کرده‌ام که نمی‌توانیم در سازمان ملل علیه اسرائیل تعصب داشته باشیم. چندین دهه مانور سیاسی باعث ایجاد تعداد نامتناسب و بیش از حد قطعنامه‌ها، گزارشات و کمیته‌ها علیه اسرائیل شده است.

وی افزود: در حقیقت بسیاری از موارد این اقدامات به جای کمک به مساله فلسطین باعث ناکامی توانایی سازمان ملل در اجرای موثر و سازنده نقشش شده است.

دنی دنون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل در واکنش به این مساله گفت: بان کی مون به یک واقعیت آشکار اذعان کرد. دوری و ریاکاری سازمان ملل نسبت به اسرائیل در دهه گذشته رکورد زده است. در این مدت سازمان ملل ۲۲۳ قطعنامه برای محکوم کردن اسرائیل تصویب کرده در حالی که تنها هشت قطعنامه برای محکوم کردن دولت دمشق که طی شش سال گذشته مردم خود را قتل عام کرده، تصویب کرده است. این مساله واقعا نامعقول و بی‌معنی است.

بان کی مون علی رغم این اذعان گفت: اسرائیل باید این واقعیت را درک کند که دولت دموکراتیکی که توسط اجرای قانون اداره می‌شود اما همچنان به اشغال نظامی مردم فلسطین ادامه می‌دهد همچنان باعث مطرح شدن انتقادات و درخواست‌ها برای پاسخگویی خواهد شد.

سازمان ملل اخیر در جریان روز بین‌المللی همبستگی با مردم فلسطین یک سری قطعنامه تصویب کرد. تصویب این قطعنامه‌ها در بحبوحه تشدید خشونت‌ها در اسرائیل و سرزمین‌های فلسطین اشغالی صورت گرفت.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین