|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۱۳۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
این منبع آگاه به دبکا فایل گفته اگر ایران تجدید نظر در توافق هسته ای را قبول نکند رییس جمهور لیست جدیدی از تحریم های اقتصادی را که ار تحریم های قبل به مراتب سنگیم تر است را علیه این کشور تحمیل خواهد کرد.
رکس تیلرسون مدیرعامل شرکت نفتی اکسون موبیل برای سمت وزیر امور خارجه ترامپ انتخاب شد. او باید تصمیمات سختی را در ای سمت اتخاذ کند که از جمله آن می توان به تصمیم لازم در قبال توافق هسته ای ایران اشاره کرد.

دبکافایل نوشت: رکس تیلرسون مدیرعامل شرکت نفتی اکسون موبیل برای سمت وزیر امور خارجه ترامپ انتخاب شد. او باید تصمیمات سختی را در ای سمت اتخاذ کند که از جمله آن می توان به تصمیم لازم در قبال توافق هسته ای ایران اشاره کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ تیم ویژه ای برای کار بر روی تجدید نظر در باره توافق هسته ای ایران تشکیل شده است. ترامپ تجدید نظر درباره این توافق را پیش شرط روابط آتی ایران و آمریکا خوانده است. او خواهان چنین رویه ای به طور یکجانبه و بدون مشورت با سایر طرفهای توافق هسته ای است.

این تیم خود را برای سیاست های آمریکا در قبال ایران آماده کرده است و هفته گذشته با انتخاب تیلرسو به عنوان وزیر خارجه و ژنرال مایکل فلین مشاور امنیت ملی ترامپ کامل تر شده است.

هیچ یک از اعضای ثابت شورای امنیت , پنتاگون یا خزانه داری که توافق هسته ای ایران را مدیریت کردند حضور ندارند. این تیم ها در عوض از میان دانشمندان, فرماندهان نظامی و مقامات اطلاعاتی که با توافق هسته ای ایران مخالفند تشکیل شده است. این همچنین از مقامات سابق دولت های آمریکا که در هیات مدیره اکسون موبیل هستند یز استفاده کرده. این گروه با مسایل مربوط به تجارت نفت ایران اشنایی دارند و با حلقه نفتی در خلیج فارس در ارتباطند.

این منبع آگاه به دبکا فایل گفته اگر ایران تجدید نظر در توافق هسته ای را قبول نکند رییس جمهور لیست جدیدی از تحریم های اقتصادی را که ار تحریم های قبل به مراتب سنگیم تر است را علیه این کشور تحمیل خواهد کرد.

رییس جمهور آمریکا برای رای اعتماد تیلرسون در سنا با اعتراضاتی از سوی جمهوری خواهان در خصوص نزدیکی او به پوتین روبه رو خواهد شد. با این حال ترامپ امیدوار است. او به تیلرسون اعتماد دارد و میداند او تنها کسی است که میتواند سیاست های جدید دولت آمریکا در قبال ایران را به روس ها غالب کند.

منبع: انتخاب
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین