|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۱۳۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
ما امروز دشمن مشترکمان را فراموش کرده‌ایم، در حالی که امروز بیشتر از هر زمان دیگری به وحدت، همدلی و تعامل و گفتگو نیاز داریم. این دولت، دولت تدبیر و تعامل است و بخشی از مشکلات کشور را با گفتگو با جهان برطرف کرد.
معاون رئیس جمهور تأکید کرد: دولت یازدهم نشان داد که می‌توان با گفتگو و تعامل سازنده، مشکلات را حل کند و بخشی از مشکلات کشور با گفتگو و تعامل حل شد.

 زهرا احمدی پور در دیدار با بانوان کارآفرین اهل سنت در استان هرمزگان که در مسجد جامعه اهل سنت برگزار شد، با تأکید بر اینکه می‌توان با تعامل و گفتگو مشکلات را حل کرد گفت: دولت تدبیر و امید نشان داد که می‌توان با گفتگو و تعامل سازنده، مشکلات را حل کرد و بخشی از مشکلات کشور بر اثر گفتگو و تعامل دولت یازدهم برطرف شد.

وی افزود: جهان با همین تفاوت‌هایش زیباست و ما هدف مشترکی داریم، در نتیجه باید از امکانات و ظرفیت موجود در راه توسعه و پیشرفت جهان اسلام استفاده کنیم، تمرکز بر این امکانات و ظرفیت‌ها می‌تواند جهان اسلام را تبدیل به قطب قدرت و پیشرفت در دنیا کند.

احمدی‌پور با اشاره به توصیه‌های پیامبر درباره وحدت بین مسلمانان گفت: این وحدت باید همواره ادامه داشته باشد و زیست مسالمت‌آمیز که در طول سالیان متمادی بین مسلمانان شیعه و سنی وجود داشت در تمام دنیا ادامه داشته باشد.

او با تأکید بر اینکه تصویرسازی که اکنون از کشورهای مسلمان در دنیا ارائه می‌شود تصویرسازی اشتباهی است افزود: این تصویرسازی‌ها کشورها مسلمان را در حال جنگ نشان می‌دهند و در آینده نیز رسانه‌های مخالف کشورهای مسلمان ممکن است از نسل‌کشی در کشورهای مسلمان بنویسند، و این می‌تواند بخاطر عدم تمرکز بر روی وحدت در بین مسلمان باشد.

احمدی‌پور ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در بدو ورود به مدینه، به مسلمان درباره پرهیز از رفتارهای تفرقه‌آمیز تأکید کرد. رفتارهای تفرقه انگیز مضرت‌هایی دارد که این ضرر به امت اسلامی وارد می‌شود. اکنون کشورهای مسلمان، در توازن ضعف قرار گرفته‌اند در حالی باید به سمت توازن قدرت حرکت کنیم.

احمدی‌پور افزود: ما امروز دشمن مشترکمان را فراموش کرده‌ایم، در حالی که امروز بیشتر از هر زمان دیگری به وحدت، همدلی و تعامل و گفتگو نیاز داریم. این دولت، دولت تدبیر و تعامل است و بخشی از مشکلات کشور را با گفتگو با جهان برطرف کرد.

او افزود: برای خلق جهان صلح‌آمیز باید در زیست مسالمت‌آمیز در کنار هم را تجربه و با دیگر وحدت و همدلی داشته باشیم.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین