|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
کد خبر: ۱۳۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
برنامه‌های سوی نهاد‌ها، احزاب و سایر گرو‌ها باید فراگیر باشد و این فرصت را به همه بدهند که در یک شرایط برابر جنسی و نسلی و حتی فرانسلی که در قانون توسعه پایدار به آن‌ها توجه می‌شود، بتوانند به فعالیت ادامه دهند.
رئیس سازمان محیط زیست گفت : طبیعت ایران دیگر تحمل بی‌خردی را ندارد و باید با تدبیر این مشکلات را حل و فصل کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، معصومه ابتکار در نخستین کنگره جمعیت زنان مسلمان نواندیش با بیان اینکه امیدواریم در آینده شرایطی حاکم شود تا کسانی که امروز جایشان در این گردهمایی خالی است حضور پیدا کنند، گفت: در این کنگره کسانی حضور دارند که برای خودشان در دولت و مجلس جایگاه ویژه‌ای دارند و این نشان از حمایت همه‌جانبه دولت و مجلس دارد تا احزاب و نهادهای اجتماعی بتوانند فعالیت سالمی داشته باشند و برای پیشبرد اهداف سیاسی کشور یک جریان مطلوب را به وجود بیاورند.

او ادامه داد: جریان‌های سیاسی و اجتماعی باید برنامه داشته باشند، زیرا از بی‌برنامگی آسیب‌های بسیاری دیده‌ایم.

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: برنامه‌های سوی نهاد‌ها، احزاب و سایر گرو‌ها باید فراگیر باشد و این فرصت را به همه بدهند که در یک شرایط برابر جنسی و نسلی و حتی فرانسلی که در قانون توسعه پایدار به آن‌ها توجه می‌شود، بتوانند به فعالیت ادامه دهند.

ابتکار تاکید کرد: فضا باید به گونه‌ای فراهم شود تا فعالیت‌های سیاسی در چارچوب احزاب پاسخگوی نیاز جامعه باشد و افرادی که به مقامی دست پیدا می‌کنند، باید در یک فضای آزاد پذیرای نقد و شنونده مشکلات باشند.

رئیس سازمان محیط زیست به مشارکت و حضور زنان در عرصه‌های سیاسی اشاره و اظهار داشت: حضور زنان در عرصه‌های سیاسی از اهمیت بالایی برخودار است و شاخصه‌های توسعه پایدار به حساب می‌آید.

او ادامه داد: دستور‌های ۱۷ گانه توسعه پایدار که یکی از محورهای مهم آن نگاه عدالت جنسیتی برای زنان است، تدوین شده است. محور پنجم آن که نگاه عدالت جنسیتی است بسیار مهم بوده و باید اجرایی شود.

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع محیط‌زیست اشاره کرد و گفت: دو معضل بزرگ آینده زمین را تهدید می‌کند؛ نخست به خطر افتادن صلح جهانی و سپس آلودگی هوا که باید بر سر رفع این مشکلات با دنیا به تفاهم برسیم.

او در ادامه افزود: برای نسل‌های آینده زیست بوم‌های کشور را باید حفظ کنیم. نباید سهم آنان یک زمین سوخته باشد.

ابتکار یادآور شد: کارهای بسیاری زیادی صورت گرفته است؛ چه در داخل و چه در عرصه بین‌الملل، ما باید با سازمان‌های مردم‌نهاد و همچنین بخش خصوصی مشکل محیط‌زیست و آلودگی هوا را برطرف کنیم.

او ادامه داد: در کشور ما محیط‌زیست تبدیل به یک مسئله سیاسی شده است و با تغییر دولت سیاست‌ها نیز در قبال آن تغییر می‌کند در هیچ جای دنیا چنین نیست. خود این امر می‌تواند خطرات جبران‌ناپذیری را برای کشور به وجود بیاورد.

رئیس سازمان محیط زیست در پایان تاکید کرد: طبیعت ایران دیگر تحمل بی‌خردی را ندارد و باید با تدبیر این مشکلات را حل و فصل کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین