|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۱۳۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
وزیر کشور اتریش با پیشنهاد اسکان 50 هزار مهاجر در سال در آن کشور گفت : بر اساس گزارش شورای مهاجرت وزارت کشور، اتریش نیازمند چشم انداز بلند مدتی درباره نیروی کار مهاجران است.
 وزیر کشور اتریش با پیشنهاد اسکان 50 هزار مهاجر در سال در آن کشور گفت : بر اساس گزارش شورای مهاجرت وزارت کشور، اتریش نیازمند چشم انداز بلند مدتی درباره نیروی کار مهاجران است.

ولفگانگ سوبوتکا وزیر کشور اتریش طرحی برای استفاده از نیروی کار 50 هزار مهاجر را آماده کرده است.

ولفگانگ سوبوتکا وزیر کشور اتریش و از اعضای حزب «مردم» درباره سقف پذیرش پناهجویان که در روزهای پایانی سال میلادی در اتریش بسیار بحث برانگیز شده است، می گوید: اگر ساختار جمعیتی اتریش را در نظر بگیرید متوجه خواهید شد که نیاز به مهاجران در اتریش واقعیتی بدیهی است. وی تصریح کرد: واقعیت این است که هر چقدر سرعت مهاجرت کمتر باشد، سرعت مسن شدن جامعه اتریشی بیشتر خواهد بود. اما چگونه بسیاری از مردم سالانه باید مهاجرت کنند تا اثرات منفی افزایش سن، مانند سیستم بازنشستگی را جبران کند؟ در این رابطه کارشناس امور «ادغام مهاجران» هاینز فاسمن می گوید: مهاجرت خالص باید 140 هزار تا 260 هزار نفر باشد.

'در سال 2015 به طور خالص جریان مهاجرت به داخل 113 هزار نفر ثبت شد در حالی که فقط کمتر از نیمی از مهاجران پناهجو بودند.

با این حال، با توجه گفته وزیر کشور اتریش ، واقعیت این است که دولت فدرال قصد ندارد که نرخ مهاجرت را بالا نگه دارد. از طرفی هم به علت عدم تمایل مردم به افزایش تعداد مهاجران ، بنابر این، این عوامل منجر به کاهش درخواست پناهندگی خواهد شد.

اتریش می تواند یک برنامه اسکان مجددی را برنامه ریزی کند که بر اساس آن مهاجران مورد نظر عمدتا از خانواده های لبنانی و اردنی را و از طریق هوایی وارد اتریش کند. البته وزیر بر روی ارقام مشخصی توافق نکرده است . تا کنون اتریش سهمیه هزارو 900 نفر اسکان مجدد پناهجویان را ثبت کرده، اما به گزارش وزارت کشور اتریش 400 نفر از این پناهجوها در کشور حضور ندارند.

وزیر کشور اتریش اعلام کرده بود که قصد دارد که با سایر وزارتخانه ها و همچنین نمایندگان سایر کشورها و جوامع همکاری کند تا یک «استراتژی جدید مهاجرت» را توسعه دهند. «کمیسیون جدید مهاجرت» به فاسمن که رییس بخش «امور ادغام مهاجران » در وزارت کشور اتریش است برای برنامه ریزی های منسجم تر کمک خواهد نمود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین