کد خبر: ۱۳۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس ضدداعش اعلام کرد که ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا در مبارزه با تکفیری‌های داعش به مرحله مهمی رسیده است.
 وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس ضدداعش اعلام کرد که ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا در مبارزه با تکفیری‌های داعش به مرحله مهمی رسیده است.

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی به عملیات ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه تکفیری‌های داعش اشاره کرد و گفت: «ما به مرحله مهمی در مبارزه با داعش رسیده‌ایم».

وی روز پنجشنبه در کنفرانس خبری با اعضای کلیدی ائتلاف ضدداعش ابراز اطمینان کرد که در دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، آمریکا همچنان برای ائتلاف بین‌المللی ضدداعش کلیدی و مهم است.

رئیس پنتاگون تصریح کرد: «در حالیکه نمی‌توانم به جای دولت بعدی آمریکا حرف بزنم، اما اطمینان دارم که بر اساس نتایج قابل مشاهده و قدرت ائتلاف ما، آمریکا و ارتش این کشور همچنان بعنوان یک شریک پیشتاز در این کمپین، در کنار شما خواهد بود».

کارتر همچنین به بحث عراق اشاره کرد و گفت که ائتلاف ضدداعش همچنان باید حتی بعد از آنکه داعش از موصل بیرون رانده شد، در عراق مشارکت و فعالیت داشته باشند.

وی اینگونه گفت: «ما باید به مهار نه تنها جنگجویان خارجی که تلاش می‌کنند فرار کنند ادامه دهیم بلکه باید به مهار تلاش‌های داعش برای استقرار مجدد و تجدید قوا ادامه دهیم. برای تحقق این امر، هم آمریکا و هم ائتلاف باید تعامل نظامی داشته باشند. به ویژه آنکه ما باید در عراق برای ارائه کمک‌های پایدار به نیروهای امنیتی عراق برای تحکیم امنیت بر دیگر مناطق این کشور، آماده باشیم».
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین