کد خبر: ۱۳۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
بعد از پوکمون گو، «آیفون 7» (که چندی پیش توسط شرکت اپل معرفی شد) و «دونالد ترامپ» دوم و سومین واژه‌هایی هستند که بیشتر از واژه‌های دیگر گوگل شدند.
گوگل به رسم هر ساله‌اش، پرجست‌وجوترین واژه‌هایی که کاربران در سال 2016 در موتور جست‌وجوی این شرکت جست‌وجو کرده‌اند را منتشر کرده است که آینه‌ای از رویدادهای مهم و غیرقابل پیش‌بینی، وقایع تراژدی و افزایش کاربری فناوری در جهان را در 12 ماه گذشته است.

به نقل از Engadget، جالب است که پرجست‌وجوترین واژه گوگل چیزی فراتر از انتظار همه بوده است؛ چیزی که در هیچ دسته‌ای از وقایع مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم جهان نمی‌گنجد. پرجست‌وجوترین واژه گوگل بازی «پوکمون گو» است. این بازی در مدت بسیار کم به یکی از بازی‌های محبوب تلفن همراه در جهان تبدیل شد و حتی تحولات جهان یا پیروزی‌های ورزشی را نیز به نفع خود کنار زد.

بعد از پوکمون گو، «آیفون 7» (که چندی پیش توسط شرکت اپل معرفی شد) و «دونالد ترامپ» دوم و سومین واژه‌هایی هستند که بیشتر از واژه‌های دیگر گوگل شدند.

یکی از پرجست‌وجوترین واژه‌های گوگل در سال 2016 «المپیک ریو» است؛ رویدادی که امسال برگزار شد و به همین منوال اسامی برخی از ورزشکاران و قهرمانان این المپیک نیز به این لیست اضافه شدند.

از میان 10 واژه پرجست‌وجوی دیگر گوگل می‌توان به «خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا» و یک سری وقایع خشونت‌آمیز و شوکه‌کننده مثل تیراندازی و کشتار در باشگاه اورلانو و حملات تروریستی در فرانسه که منجر به کشته شدن 86 نفر شد، اشاره کرد.

«ویروس زیکا» نیز یکی از رویدادهای مهم در جهان بود که بازتاب آن در گوگل نیز به چشم می‌خورد.

به غیر از اینها، واژه‌های «محمد علی کلی» و «لئونارد کوهن» به دلیل مرگ‌شان در سال میلادی جاری جزو کلماتی هستند که بارها و بارها در گوگل سرچ شده‌اند.

گفتنی است که این لیست بر اساس کلمات انگلیسی‌ای است که در گوگل جست‌وجو شده‌اند و زبان‌های دیگر را شامل می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین