|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۱۳۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
رئیس مجلس شواری اسلامی اظهار داشت: مسیر حرکت جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که امروز همه به این موضوع اذعان دارند که کشور ما امنیت ساز در منطقه است.
 رئیس مجلس شواری اسلامی اظهار داشت: مسیر حرکت جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که امروز همه به این موضوع اذعان دارند که کشور ما امنیت ساز در منطقه است.

علی لاریجانی که در حاشیه سفر به استان گلستان در شورای اداری شهرستان های غرب گلستان سخن می‌گفت با بیان این مطلب اظهار داشت: در شرایط امروز تلاطم هایی در عالم اسلام وجود دارد و تقریبا همه بخش های اسلامی دچار درگیری و فشار هستند و قطعا این مشکلات جزء ذات اسلام نبوده و آنچه که پیامبر اسلام برای مسلمانان ترسیم کردند این نبود.

وی افزود عاملی که باعث بروز  این مشکلات شده عاملی است که قصد دارد از شرایط مسلمانان بهره برداری سیاسی کند و با ایجاد فتنه بین مسلمانان منفعت خود را دنبال کند و امام خمینی به خوبی این شرایط را شناخت.  از این رو بود که روی وحدت تاکید می کرد و این کسانی که امروز بر تفرقه دامن می زنند نه شیعه هستند و نه سنی.

وی افزود: تمرکز و مشی جمهوری اسلامی ایران ایجاد وحدت و برادری است و این روش همان مکتب نبوی و مسیر پیامبر است و در منطقه نیز همواره روی اصولی حرکت کردیم که امروز همه کشورها به نقش جمهوری اسلامی وقوف پیدا کردند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه نگاه جمهوری اسلامی برای حل همه بحران های منطقه  گفت و گوی سیاسی است گفت: ما باید طور ی حرکت کنیم که همه کسانی که به دنبال فتنه هستند رسوا شوند و دست آن‌ها رو شود و با گفتمان و گفت‌و گو در منطقه وحدت و برادری حاصل شود و روش ما در جمهوری اسلامی مبتنی بر گفت‌و گو است.

وی تصریح کرد: در موضوع هسته ای نیز اینگونه نبود که ما بگویم ما اساسا به دنبال مذاکره نیستیم بلکه اثبات کردیم با دشمن هم مذاکره می کنیم تا دنیا بفهمد که ما از عقلانیت  و منطق برای حل مسائل برخورداریم.  گرچه امریکایی ها تخلفاتی داشتند اما در عرصه بین المللی مشخص شد که ما به تهعدات خود پایبندیم. اما اگر طرف ما انقدر عقل نداشته باشد و بخواهد فشارهایی را بی جهت به ما وارد کند ما پای حرف خود و اصول خود می ایستیم و هزینه می دهیم همانطور که پای وحدت ایستاده ایم و هزینه دادیم.

وی در بخش دیگری از صحبت هایی خود بر لزوم بهره گیری از امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه پرتلاطم تاکید کرد: ما باید از این امنیت به نحوی استفاده کنیم که بتوانیم شرایط اقتصادی خود را بسازیم البته شرایط اقتصادی خوب نیست اما مسیر روشن است و من کاملا امیدوارم که با توانمندی موجود از این گردنه ها عبور کنیم.

لاریجانی ادامه داد: استان گلستان هم از ظرفیت های خوبی بهره می برد و امتیازات فراوانی برای یک پرش اقتصادی دارد. در خصوص مشکل اخیری که مطرح شده یعنی سرمازدگی باغات نیز من این موضوع را پیگیری خواهم کرد و با توجه به منابعی که برای ستاد بحران پیش بینی شده پیگیر خواهم بود که هرچه سریع‌تر مشکل کشاورزان حل شود.

وی افزود: اما باید برای آیندهم فرمولی تعریف شود و نظاماتی به کار گرفته شوند که مشکلات این چنینی تکرار نشود و کشاورزان با نظام بیمه بتوانند مشکلات خود را حل کنند و قطعا این فرهنگ باید ایجاد شود و اگر این اتفاق بیفتد کرامت کشاورزان حفظ خواهد شد و قطعا اقبال به بیمه به نفع کشاورزان است.

رئیس قوه مقننه در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به بررسی لایحه مناطق ازاد در مجلس شورای اسلامی گفت: در بررسی این لایحه تدابیری اتخاذ خواهد شد و کار به شکلی پیگیری خواهد شد که مناطق ازاد منبع تحول اقتصادی شوند. به شرطی که پایه ای برای صادرات در این مناطق ایجاد شود چرا که ذات مناطق ازاد، صادرات و توسعه اقتصادی است. البته نگرانی هایی وجود دارد که مناطق ازاد محلی برای واردات شود اما اگر این قول را بدهید که صادرات مورد توجه بیشتر قرار گیرد، حتما ما نیز کمک خواهیم کرد تا در سطح استان مناطق آزاد نیز داشته باشیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد ما برای کسانی که در بحث صادرات در مناطق آزاد فعال باشند معافیت های مالیاتی طولانی مدت قائل خواهیم شد. همچنین تدابیری برای توسعه چرخه اقتصادی روستاها نیز به کار گرفته خواهد شد تا چرخه مهاجرت به شرهها متوقف شود و ظرفیت مناطق روستایی گسترش پیدا کند و در برنامه ششم که در مجلس مطرح است تلاش کردیم این گونه مسائل بیشتر دیده شود.

وی تاکید کرد: درست است که در منطقه تلاطم هایی وجود دارد اما دورنمای شرایط بسیار امیدوار کننده است و امید بالایی به حل مشکلات وجود دارد. اگرچه حسودان و رژیم هایی که در مسیر رژیم صهیونیستی حرکت می کنند سنگ اندازی هایی خواهند داشت اما قطعا حریف نخواهند بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین