|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۳۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
وزیر انرژی روسیه به مذاکرات دو کشور در زمینه فروش هواپیمای سوپرجت به ایران اشاره کرد و گفت: موافقتنامه‌های سرمایه‌گذاری بین دو کشور به امضا رسیده است.
 وزیر انرژی روسیه به مذاکرات دو کشور در زمینه فروش هواپیمای سوپرجت به ایران اشاره کرد و گفت: موافقتنامه‌های سرمایه‌گذاری بین دو کشور به امضا رسیده است.
 
الکساندر نوآک، در همایش تجاری ایران و روسیه با اشاره به امضای موافقتنامه سرمایه‌گذاری دو کشور بین وزارت اقتصاد ایران و روسیه گفت: تعرفه برخی از اقلام صادراتی بین دو کشور را کاهش داده و کریدور سبز را راه‌اندازی کرده‌ایم.

وزیر انرژی روسیه به موافقتنامه‌هایی در زمینه تسهیل روادید بین دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: حل مسائل حقوقی یکی از رویکردهای بین ایران و روسیه در پیشبرد تجارت بین دو کشور بوده؛  همچنین اقدامات زیادی برای توسعه همکاری بانکی نیز انجام شده است.

وی با اشاره به استفاده از ارز ملی دو کشور در مبادلات گفت: بانک‌های مرکزی و نهادهای پولی، شرایط را به بهترین شکل تغییر دادند و جابجایی پول در حال انجام است.

نوآک با بیان اینکه ۱۰ بانک بزرگ از طرف ایران و همچنین از طرف روسیه شروع به کار کرده‌اند و این روند ادامه خواهد داشت، گفت: تیمی برای حل مشکلات بانکی بین دو طرف در نظر گرفته شده است.

وی به محور دوم توافق بین دو کشور اشاره کرد و افزود: در سال گذشته، نخستین یادداشت‌تفاهم بر سر پروژه‌های بزرگ به امضا رسید و الان در حال بررسی جزئیات آن هستیم. همچنین وزارت دارایی دو کشور نیز، برای تخصیص اعتبار ۲.۵ میلیارد دلاری کار می‌کند.

وزیر انرژی روسیه با اشاره به اینکه این قرارداد برای احداث نیروگاه بوشهر و برقی‌سازی خطوط ریلی در ایران بوده است، گفت: در حال حاضر در حال مذاکره برای فروش هواپیمای سوپرجت به ایران هستیم.

نوآک با اشاره به اینکه امروز شرکت دولتی روسیه با دو بانک ایرانی موافقتنامه امضا کرده است، گفت: در حوزه انرژی هم سابقه همکاری طولانی در بحث ساخت نیروگاه اتمی و برقی داریم و پس از لغو تحریم‌ها، شرکت‌ها بین خودشان برای کار بر روی میادین نفتی و گازی توافق کردند.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم این اقدامات محرکی برای فعالیت‌های اقتصادی باشد، گفت: محور سوم فعالیت‌های بین دو کشور، امضای توافقنامه برای تجارت آزاد با اوراسیا است که اقدامات لازم در این خصوص انجام گرفته است و تصمیماتی برای منطقه آزاد تجاری اتخاذ خواهد شد.

وزیر انرژی روسیه اظهار امیدواری کرد که روابط دو کشور در آینده توسعه زیادی پیدا کند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین