کد خبر: ۱۳۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم خوی درباره قرارداد ساخت کشتی با شرکتی کره ای گفت: این قرارداد باعث زنده شده پول کشور می شود و منافاتی با استفاده از توان داخلی ندارد.
 نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم خوی درباره قرارداد ساخت کشتی با شرکتی کره ای گفت: این قرارداد باعث زنده شده پول کشور می شود و منافاتی با استفاده از توان داخلی ندارد.

محمدتقی کبیری در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 3 بند 13 این قانون گفت: قرارداد ساخت 10 فروند کشتی کانتینربر با یک شرکت کره جنوبی 19 آذرماه منعقد شد که با اینکه فاینانس خارجی مورد قبول است باید نسبت به استفاده از توان داخلی توجه بیشتری صورت می گرفت.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس تصریح کرد: در سال اقتصاد مقاومتی قرار داریم و باید با شعار «ما می توانیم» در میدان عمل وارد شویم، لازم است ظرفیت های درونی برای رفع مشکل بیکاری فعال شود که بر این اساس در زمینه ساخت کشتی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) تجربه گرانبهایی در صنعت کشتی سازی دارد و اعلام آمادگی نیز کرده است.

وی افزود: گرچه معاون ریاست جمهوری گفته است این قرارداد به سال 2008 باز می گردد اما برخی رسانه ها بیان داشتند که شرکت هیوندای کره جنوبی اعلام کرده این نخستین قرارداد با ایران بعد از تحریم است لذا باید شفاف سازی صورت گیرد و در قالب کنسرسیوم ها از توان داخلی استفاده شود.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست ساعاتی از جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به این اخطار گفت: امروز با این قرارداد، پولی که مربوط به دولت قبل بود زنده شده است و البته این قرارداد منافاتی با استفاده از توان داخلی ندارد.

دولت قانون کار را پس بگیرد

محمدرضا بادامچی در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر ماده 185 آیین نامه داخلی مجلس خطاب به هیأت رئیسه گفت: در تاریخ 31 خرداد 95 دولت از مجلس خواست تا لایحه اصلاح قانون کار در دستور کار مجلس قرار گیرد که هم اکنون این لایحه در دست بررسی کمیسیون اجتماعی است.

وی تصریح کرد: این لایحه که از تاریخ 13 آذر سال 91 با امضای رئیس دولت قبل به بهانه اجرای ماده 73 برنامه پنجم توسعه به مجلس آمد به کمیسیون اجتماعی ارجاع اما در نهایت از دستور کار خارج شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: امروز دولت مجددا بدون توضیح اجرای ماده 73 برنامه درخواست تغییر قانون را داده است که مطابق ماده 185 نیاز به دو سوم آرا را دارد که مجدد بررسی می شود.

وی خطاب به هیات دولت خاطرنشان کرد: این لایحه که کار ناتمام دولت قبل است توجهی به ماده 73 نکرده لذا لازم است از مجلس پس گرفته شود و در فضایی آرام با حضور شرکای اجتماعی کارگران تغییر کند.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: این تذکر ارتباطی به ماده 185 آیین نامه داخلی مجلس نداشت اما هیأت رئیسه پیگیر این قضیه است.

نماینده آستارا خواستار به جریان افتادن سوالات خود در مجلس شد

ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس در اخطار قانون اساسی گفت: من تعداد زیادی سوال از وزرای جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی و نفت به هیات رئیسه داده‌ام که هیچ توجهی به آنها نمی‌شود. در حالی که ما در کشور با ترافیک قوانین مواجهیم، هنوز تمرکز بر قانون گذاری است.

وی گفت: نظارت جزو وظایف مجلس است و ما همه حق نظارت داریم، اما به سوالات توجهی نمی‌شود.

علی مطهری در پاسخ به وی گفت:‌ سوالات شما به کمیسیون‌ های مربوطه ارجاع شده و ما منتظر پاسخ کمیسیون‌ها هستیم و اگر کمیسیون نتیجه را به ما اعلام کند حتما در دستور رسیدگی قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم تهران خواستار پیگیری سوالات خود از وزرا شد

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس نیز در اخطار اصل 28 قانون اساسی گفت: متأسفانه تذکرات نمایندگان بر اساس لیست شنیده نمی‌شود و قطعا هیأت رئیسه مجلس باید در این عرصه با عدالت رفتار کند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز مجلس تصمیم مهمی گرفت که آن ایجاد کمیسیون اشتغال و حمایت تولید بود. حال دولت بر اساس اصل28 قانون اساسی موظف است با رعایت نیازهای جامعه امکان اشتغال افراد را فراهم کند از این رو بحث اشتغال خارج از مباحث معمول بوده و برنامه، نگاه و بحث ویژه‌ای می‌طلبد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: امیدوارم دولت به موضوع کمیسیون ویژه حمایت از تولید نگاه و توجه کند و طرح اشتغال را در سال جاری به مجلس ارسال کند.

کواکبیان در تذکری با استناد به ماده28 آیین‌نامه داخلی مجلس با بیان اینکه برخی از وزرا به تذکرات نمایندگان بی‌اعتنایی می‌کنند، گفت: من 3 ماه پیش به وزیر راه تذکری را در رابطه با لزوم تشکیل سریع شورای ساماندهی پایتخت داده‌ام اما متأسفانه تاکنون هیچ توجهی به این مساله نشده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین