کد خبر: ۱۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه "فيلترينگ" نبايد بر سرعت اينترنت اثرگذار باشد، گفت: اعتقادي به فيلترينگ سايت هاي علمي و آموزشي نداريم و نبايد اين سايت ها فيلتر باشند.
دكتر محمود واعظي در حاشيه نشست مشترك با معاونت علمي در پاسخ به سوال خبرنگاران با تاكيد بر اينكه وزارت ارتباطات و مسئولان آن اعتقادي به فيلترينگ ندارند، افزود: موضوع فيلنرينگ دو بخش است يك بخش آن فيلتر مربوط به سايتهاي علمي و تخصصي و آموزشي است كه اين سايت ها نبايد فيلتر باشد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بخش دوم فيلترينگ را مربوط به سايت هاي غير اخلاقي دانست و اظهار داشت: اين امر نه اولويت قوه قضائيه و نه دولت است بلكه از مطالبات و درخواست هاي مردم است كه سايت هاي غير اخلاقي در دسترسي نباشند.

وي ادامه داد: در حال حاضر نوجوانان كمتر از 14 سال به مراتب بيشتر و بهتر از والدين خود از اينترنت استفاده مي كنند از اين رو سعي مي شود كه در دسترسي به اين نوع سايت ها نظارتهايي صورت گيرد.

واعظي در عين حال خاطر نشان كرد: موضوع فيلترينگ نيايد بر سرعت اينترنت و دسترسي به سايت علمي اثر گذار باشد.

وزير ارتباطات، ICTرا پيشران توسعه فناوري در كشور توصيف و اضافه كرد: براي توسعه آينده كشور بايد زير ساخت هاي لازم فراهم شود كه در حال حاضر 51 هزار كيلومتر فيبرنوري در كشور داريم و براي توسعه سراسري ارتباطات درصدد هستيم كه 22 كيلومتر فيبر نوري ديگر به اين ميزان اضافه شود.

وي از افزايش 20 برابري پهناي باند اينترنت در 100  روز گذشته خبر داد و يادآور شد: در حال حاضر پهناي باند اينترنت كشور 550 گيگابايت در ثانيه بوده است و تا كنون اين عدد را به 800 گيگابايت در ثانیه شده است و تا پايان سال به 4 ترابايت يعني 8 برابر خواهد شد.


 بخش خصوصی گامی برای تبلور شدن در حوزه ICT

 واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  در ادامه گفت: در راستای خودکفایی کشور با توجه به ارتباط یک وزارت اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سیاست‌های دولت و ملیتی که شرکت‌های دانش بنیان دارند،  در سال‌های آینده گام‌هایی در این زمینه خواهیم برداشت.

وی با گرامیداشت شهدا و شهید ستاری ادامه داد و گفت: اهداف کلان در زمینه کارهایی برای رهبر معظم ارجح است از جمله اقتصاد کشور توجه ویژه به ارتقاء علم  و فناوری و به مراتب شرکت‌های دانش بنیان است.

وی اظهار داشت: دولت یازدهم توجه خاصی به مشکلات کشور از جمله آرندی، موضوع تحقیق موضوع پژوهش‌‍های بومی است که به طوری بتوانیم این مشکلات را در داخل کشور حل کنیم تا ایده‌ها تولید بازار جهانی و استفاده در پروژه‌ها و داشتن بازار‌های خارجی جز اساس و اولویت این دولت است که همکاری این حوزه می‌تواند اولویت‌های دولت را محقق سازد.

وی در ادامه گفت: همواره ICT و شرکت‌های دانش بنیان به عنوان اولویت دولت است و نیازی به تصدی گری دولت نداریم، و حمایت از بخش خصوصی به همراه سیاست گذاری و نظارت به آن متبلور شود

 سرمایه گذاری در بخش خصوصی جز برنامه‌ ریزی‌های ماست

وزیر ارتباطات افزود: تا پایان برنامه پنجم حوزه ICT کشور بین 48 تا 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری کند تا سیزده هزار و هشت‌صد میلیارد آن برای زیرساخت صرف و بقیه برای بخش خصوصی برنامه‌ ریزی شده است. وی در خصوص موضوع آرندی و تحقیق توضیح داد: عنایت به ایده‌های جدید در سراسر کشور و ایجاد ارتباط بین دانشگاه‌ها و مرکز تحقیقاتی داشته باشیم.


 بیست درصد نخبه‌های فنی در حوزه ICT هستند

وی در خصوص بورس ایده توضیح داد: اگر بورس ایده خوب کار شود و با توجه به این‌که رشد خوبی در حوزه ICT دریم، حدود بیست درصد از افراد نخبه فنی که وارد دانشگاه می‌شوند، علاقه‌مند به حوزه ICT هستند. و از این لحاظ باید به فارغ التحصیلان این رشته بها بدهیم و در داخل کشور پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته باشم.

وی در ادامه گفت: همیشه فارغ التحصیلان این رشته در ایران بعد از خارج رفتن کار‌های بزرگی انجام می‌‌دهند و باید بستر مناسبی برایشان فراهم سازیم و فارغ التحصیلان این رشته را در اختیار کشور قرار دهیم.

وی گفت: طی نوعی کار تحویل آفرین، باید اشتغال در این بخش‌ها را به وجود آوریم و بخش‌ شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه گذاری نیروی انسانی به ویژه IT صورت گیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین