|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
»
کد خبر: ۱۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
وزیر امورخارجه کشورمان گفت: برخی به دنبال بهانه هستند وگرنه آیا این سووال و اظهار نظر، جوابی غیر از این می تواند داشته باشد؟
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آنچه آمریکا را از حمله به ایران بازداشته مقاومت مردم بوده و این اصل حرفی است که در دانشگاه تهران بیان کردم.

ˈمحمدجواد ظریفˈ پس از دیدار با امام جمعه مشهد درباره اظهارات منسوب به وی در دانشگاه تهران افزود: من آن روز در مقابل اظهارنظر دانشجویی که معتقد بود علت عدم حمله آمریکا به ایران این است که نمی داند امکانات ما چیست؟ اظهار داشتم که علت حمله نکردن آمریکا تعداد تانک و موشک نیست بلکه مقاومت مردم بوده و این عامل بازدارندگی است.

وی اظهار کرد: این حرف مبتنی بر فرمایشات امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، رهبری فرزانه نظام و فرهنگ شهادت است.

وزیر امورخارجه کشورمان گفت: برخی به دنبال بهانه هستند وگرنه آیا این سووال و اظهار نظر، جوابی غیر از این می تواند داشته باشد؟

وی اظهار کرد: اینکه آمریکایی ها می گویند گزینه نظامی روی میز است معنایی ندارد چرا که گزینه نظامی فایده ای برای کسی ندارد و آمریکائیان در جاهایی که از این گزینه استفاده کرده اند چه منفعتی برده اند؟

وی با تاکید بر اینکه استفاده از گزینه نظامی به این شکل غیرقانونی نیز است، گفت: پاسخ مردم ما در مقابل تهدیدها مقاومت است.

وی گفت: البته این اظهارات مضر در آمریکا و غرب بیشتر برای جلب نظر و توجه گروه های فشار بیان می شود نه منافع ملی ولی ملاک برای ما اقدامات است.

وی با بیان اینکه هیچ اعتمادی به غرب نداریم، افزود: این اظهارات نه منفعتی برای آمریکا دارد و نه در عزم ملت ما خللی ایجاد می کند و ما نیز در صورتی که آمریکایی ها در عمل به تعهداتشان پایبند باشند کار مذاکرات را ادامه می دهیم.

وی در خصوص تحریم های دولت آمریکا علیه ایران گفت: این تحریم ها علیه ایران 35 سال سابقه دارد و تاثیری بر سیاست های جمهوری اسلامی ایران نداشته است.

وی تاکید کرد:ا گر تحریم های شورای امنیت نبود تحریم های آمریکا علیه ایران هیچ تاثیری بر معیشت مردم ما نمی گذاشت.

وی هدف از سفر خود به مشهد را زیارت و ارائه گزارش به علما از جمله آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد و آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی و استفاده از دیدگاه های آن ها عنوان کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین