|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۳۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
دومین دوره جشنواره موسیقی «پیامبر مهربانی» ۲۲، ۲۳ و ۲۴ آذرماه میزبان اجراهای دستگاهی، نواحی و بین‌المللی است.
 دومین دوره جشنواره موسیقی «پیامبر مهربانی» ۲۲، ۲۳ و ۲۴ آذرماه میزبان اجراهای دستگاهی، نواحی و بین‌المللی است.

اجراهای این دوره از جشنواره در فرهنگسراهای ارسباران (سالن اصلی)، اندیشه (سالن اصلی)، فردوس (سالن اصلی)، بهمن (سالن نغمه)،  بهاران (آمفی‌تئاتر بهاران) و خاوران (سالن مطهری) ساعت ۱۸ روی صحنه می‌روند.

در روز اول جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی (۲۲ آذر)، فرهنگسرای اندیشه میزبان موسیقی دستگاهی ایران، هنرمندان استان ایلام و کشور ازبکستان است. در همین روز هنرمندان کشور الجزایر، استان کردستان و کشور تاجیکستان در فرهنگسرای ارسباران اجرا خواهند کرد. در همین زمان نمایندگان کشور پاکستان، استان خوزستان (اهواز( و استان گلستان (ترکمن صحرا( در فرهنگسرای فردوس روی صحنه می‌روند.

در ادامه اجراهای روز اول نمایندگان کشور قزاقستان، استان خوزستان (بهبهان( و استان خراسان رضوی به میزبانی فرهنگسرای بهمن به اجرای موسیقی می‌پردازند. هنرمندان کشور قرقیزستان، استان گلستان (علی‌آباد کتول( و استان مرکزی نیز در فرهنگسرای بهاران روی صحنه می‌روند. فرهنگسرای خاوران نیز شاهد هنرنمایی هنرمندان کشور افغانستان، استان خراسان جنوبی و کشور تونس در این روز خواهد بود.

دومین روز این جشنواره (۲۳ آذر) در فرهنگسرای اندیشه با اجرای موسیقی کشور قرقیزستان، استان گلستان (علی‌آباد کتول( و استان مرکزی آغاز می‌شود. همچنین موسیقی دستگاهی ایران، هنرنمایی هنرمندان استان ایلام و کشور ازبکستان در فرهنگسرای ارسباران اجرا خواهند شد. نمایندگان کشور الجزایر، استان کردستان و کشور تاجیکستان به میزبانی فرهنگسرای فردوس اجرا خواهند داشت.

در همین روز، هنرمندان کشور افغانستان، استان خراسان جنوبی و کشور تونس در فرهنگسرای بهمن روی صحنه می‌روند. فرهنگسرای بهاران شاهد برگزاری اجراهایی از کشور قزاقستان، استان خوزستان (بهبهان( و استان خراسان رضوی خواهند بود. هنرمندان کشور پاکستان، استان خوزستان (اهواز( و استان گلستان (ترکمن صحرا نیز( در فرهنگسرای خاوران اجرا می‌کنند.

در سومین و آخرین روز اجراهای جشنواره پیامبر مهربانی (۲۴ آذر) نمایندگان کشور افغانستان، استان خراسان جنوبی و کشور تونس اجراهایی را در فرهنگسرای اندیشه خواهند داشت. فرهنگسرای ارسباران هم شاهد هنرنمایی هنرمندان کشور قرقیزستان، استان گلستان (علی‌آباد کتول( و استان مرکزی خواهد بود. در همین روز، نوای موسیقی دستگاهی ایران و همچنین اجرای هنرمندان استان ایلام و کشور ازبکستان، فضای فرهنگسرای فردوس را پر خواهد کرد.

در ادامه همین روز، هنرمندان کشور الجزایر، استان کردستان و کشور تاجیکستان در فرهنگسرای بهمن اجرا خواهند کرد.  فرهنگسرای بهاران نیز میزبان اجراهایی از کشور پاکستان، استان خوزستان (اهواز) و استان گلستان (ترکمن صحرا) خواهند بود. همچنین نمایندگان کشور قزاقستان، استان خوزستان (بهبهان( و استان خراسان رضوی در فرهنگسرای خاوران روی صحنه می‌روند.

اختتامیه این رویداد ۲۵ آذرماه ساعت ۱۸:۳۰ در مرکز همایش‌های بین‌االمللی شهید آوینی (فرهنگسرای بهمن( برگزار می‌شود.

پیام رییس سازمان فرهنگی هنری به دومین جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، در بخشی از پیام محمود صلاحی - رییس سازمان فرهنگی هنری - به جشنواره بین‌المللی پیامبر مهربانی آمده است:

به نام خداوند لوح و قلم

حقیقت‌نگار وجود و عدم

خدایی که داننده رازهاست

نخستین سرآغاز آغازهاست

دین ما مظهر زیبایی است و اثرات و نشانه‌هایش نیز همگی بر محور جمال می‌چرخند؛ از معماری بی‌بدیل مساجد که زیبایی نقوش کاشی‌ها و شگفتی بازی‌های نورش هر نگاهی را مجذوب می‌کند تا نواها و آواهایی که از جانِ دینداران برمی‌خیزند و در قالب مناجات و اذان و تواشیح و سحوری مبلغ معنویت و شفقت دین مبین اسلام هستند. از این نگاه، وقتی یک جشنواره هنری، به چهره‌ تابناک بزرگمرد دین اسلام می‌پردازد، می‌توان و باید منتظر بود که جشنواره‌ای خوش‌سیما و موثر در راه باشد؛ این اتفاق با اولین جشنواره‌ موسیقی بین‌المللی پیامبر مهربانی رخ داد و ان­‌شاءالله در دومین دوره نیز روی خواهد داد چراکه این جشن بزرگ، معطر است به نام خاتم‌الرسل (ص) و همین تضمینی برای موفقیت و درخشش آن است.

هنگامی که هنرمندانی از نقاط مختلف جهان به جشنواره آمده‌اند تا علاقه و ارادت‌شان را به پیغمبر اکرم (ص) با آوا و نوای خوش و آهنگین بیان کنند، یقین داریم که ماحصل و دستاورد آن، چیزی جز شور و زیبایی نخواهد بود، چراکه پیشینیان ما به‌درستی گفته‌اند که هرچه از دل برآید، لاجرم بر دل نشیند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین