|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۱۳۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
پادشاه عربستان با یک روز تأخیر وقوع انفجار تروریستی در کلیسای جامع المرقسیه در قاهره را به رئیس جمهور این کشور تسلیت گفت.
 پادشاه عربستان با یک روز تأخیر وقوع انفجار تروریستی در کلیسای جامع المرقسیه در قاهره را به رئیس جمهور این کشور تسلیت گفت.

یک روز بعد از انفجار مرگبار در کلیسای جامع المرقسیه قاهره، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان روز دوشنبه (امروز) در پیامی به «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر وقوع این انفجار را تسلیت گفت.

شبکه خبری «الاخباریه»، گزارش داد که سلمان بن عبدالعزیز در پیامش به رئیس جمهور مصر گفت: این اقدام تروریستی بزدلانه را به شدت محکوم کرده و تأکید می‌کنیم که عربستان در کنار مصر و مردمش ایستاده است.

در همین راستا «محمد بن نایف» وزیر کشور و ولی‌عهد عربستان و «محمد بن سلمان» وزیر کشور و جانشین ولی‌عهد این کشور در پیام‌های جداگانه به السیسی، کشته شدن شهروندان مصری در این حادثه را به رئیس جمهور این کشور تسلیت گفتند.

اخیرا در پی تضاد مواضع مصر و عربستان در برخی پرونده‌های منطقه به ویژه در خصوص سوریه اختلافات دو کشور بالا گرفته و قاهره و ریاض روابط پُر تنشی را سپری می‌کنند.

بر اساس آخرین آماری که وزارت بهداشت مصر ارائه داده است در انفجار تروریستی روز گذشته در کلیسای جامع المرقسیه در منطقه العباسیه قاهره 25 شهروند مسیحی مصری کشته و 31 تن دیگر زخمی شدند.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر امروز در مراسمی که برای یادبود قربانیان این انفجار در قاهره برگزار شده بود اعلام کرد این اقدام تروریستی توسط یک جوان انتحاری 22 ساله به وسیله کمربند انفجاری صورت گرفته است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین