|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۳۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
«آیهان بیلگن» سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که دومین حزب اپوزیسیون ترکیه به شمار می رود در صفحه توئیتر این حزب اعلام کرد: «سلاح الدین دمیرتاش» روز شنبه گذشته دچار عارضه قلبی شده است.
صلاح الدین دمیرتاش» از رهبران حزب دموکراتیک خلق های ترکیه در زندان دچار عارضه قلبی شده است.

الجزیره ترک لحظاتی پیش با اعلام یک خبر فوری از عارضه قلبی «صلاح الدین دمیرتاش» در زندان خبر داد.

«آیهان بیلگن» سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که دومین حزب اپوزیسیون ترکیه به شمار می رود در صفحه توئیتر این حزب اعلام کرد: «صلاح الدین دمیرتاش» روز شنبه گذشته دچار عارضه قلبی شده است.

وی در ادامه این توئیت خاطر شان کرد که دمیرتاش پیشتر نیز دچار عارضه قلبی شده بود؛ اما از ارائه خدمات پزشکی محروم نگه داشته شد.
«آیهان بیلگن» سخنگوی حزب کُردی دموکراتیک خلق های ترکیه در ادامه تصریح کرد: دمیرتاش باید در یک بیمارستان تحت مراقبت ویژه پزشکان بی طرف قرار گرفته و معالجه شود. ما برای این کار به اتحادیه پزشکان مراجعه خواهیم کرد.

این در حالیست که پلیس ترکیه اوایل وقت روز جمعه ۱۴ آبان ماه سال جاری با هجوم به منزل «فیگن یوکسکدا» یکی از رهبران حزب طرفدار کُردها در «یاربکر»، وی را دستگیر کرد و در ادامه این بازداشت، «صلاح الدین دمیرتاش» نیز در منزل خود در آنکارا دستگیر شد.

حزب دموکراتیک خلق ها یکی از مخالفان دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه است که از کُردها حمایت می کند. آنکارا حزب کُردی دموکراتیک خلق ها را به حمایت از «پ ک ک» متهم کرده و به این بهانه بازداشت رهبران حزب را توجیه می کند.

گفتنی است، رفتار دولت آنکارا با رهبران حزب دموکراتیک خلق ها انتقادهایی را در سطح بین المللی نیز به دنبال داشته تا جایی که کشورهای آلمان و دانمارک خواهان پاسخگویی ترکیه در این زمینه شده اند.

به گفته «مارتین شولتز» رئیس پارلمان اروپا، اقدام اخیر دولت آنکارا اساس رابطه اتحادیه اروپا و ترکیه را زیر سوال می برد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین