|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۱۳۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
علی‌اکبر ناطق نوری در همایش مبارزه با فساد که در اتاق بازرگانی تهران در حال برگزاری است، در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور فرزندان و بستگانش در فعالیت‌های اقتصادی گفت: من دو پسر دارم و به آنها گفته‌ام که نه در سازمان‌های دولتی کار کنند و نه فعالیت تجاری داشته باشند.
حجت‌الاسلام ناطق‌نوری تأکید کرد: هر کس درباره فرزندان و اعضای خانواده من مدرکی مبنی بر فساد دارد، می‌تواند رو کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از دیدبان ایران، حجت‌الاسلام ناطق نوری صبح امروز در نشستی که به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد، در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، گفت: اوایل دهه ٦٠ رئیس دولت و هیأت دولت به سازمان اداری و استخدامی دستور دادند چارت حکومت جمهوری اسلامی را تهیه کنند که سه چهار نقشه از جمله نمودار حکومت‌های غربی و سرمایه داری، نقشه دیگر حکومت کمونیستی و شرقی و یک نقشه هم از حکومت جمهوری اسلامی تهیه شد که در آن زمان به آقای جاسبی گفتم که آن نمودار حکومتی که امیرالمؤمنین به مالک اشتر دادند برای حکومت مصر کدامیک است که این موضوع به شوخی گرفته شد و گذشت.

وی با اشاره به این نکته که «همه دولت‌هایی که بعد از انقلاب سر کار امدند به نوعی در مسائل اقتصادی کشور متمایل به دیدگاه‌های چپ بودند»، گفت: در حکومتی که از حکومت شاهنشاهی و منتسب به سرمایه‌داری بیرون آمده بود تلاش زیادی به کار گرفته شد تا خودشان را بیرون بکشند، اما در آن افتادند، لذا در کل نگاه، نگاه و دیدگاه چپ در زمینه اقتصاد بود.

رئیس‌ دفتر رهبری همچنین ادامه داد: در مجلس اول وقتی بحث کشت موقت و «بند ج» شد عده کمی بودیم که مخالف نگاه‌های محدود چپ گرایانه بودیم.

وی تصریح کرد: رژیم شاهنشاهی با تقسیم اراضی یک چوب محکمی به کشاورزی کشور زد که باعث نابودی کشاورزی در آن مقطع شد. لذا ماهم در آن زمان با کشت موقت و «بند ج» و تصمیمات تنگ نظرانه به این بار شیشه؛ چوب زدیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این نکته که «برای مبارزه با فساد اول باید مغزها را درست کرد»، یادآور شد: پس از آنکه رهبری جرات به خرج دادند و اصل ٤٤ را تبیین کردند و برای خصوصی سازی جلسات پی در پی گذاشتند، ما شاهد این موضع بودیم که متأسفانه بعد از چندین ماه برگزاری جلسه؛ نتیجه ای از آن حاصل نشد که می توان گفت علتش نگاه تنگ نظرانه و چپ گرایانه بود.

حجت‌الاسلام ناطق نوری همچنین با اشاره به این موضوع که «افراد با حیا و باتجربه و دارای ریشه دینی باید روی کار بیایند»، ادامه داد: یکی دو سال قبل در مرقد امام (ره) بحثی را با این مضمون مطرح کردم که «با تعارف و برگزاری سمینار و همایش دردی دوا نمی‌شود» که این حرف بنده به مزاج عده ای خوش نیامد که البته برای من بسیار هزینه هم داشت.

 وی  با اشاره به این نکته که سه آفت تملق، رودربایستی، باندبازی مانند موریانه این انقلاب را از داخل پوک می‌پوکاند، افزود: می گوییم که اسلام دین کامل است، چه بلایی سر دین کامل آورده ایم کهکشور ما در رتبه بندی مربوط به مفاسد اقتصادی از رتبه ٧٨ رشد کردیم و به رتبه ١٣٦ ته جدول رسیدیم.

ناطق در پاسخ به حاضرینی که او را آیت‌الله خطاب می‌کردند، گفت: خواهش می‌کنم به من آیت‌الله نگویید چون گویا امروز همه چیز از جمله عنوان دکتر و آیت‌الله ارزان شده و من نگرانم اگر چندین بار به من آیت‌الله بگویند و در جایی دیگر من را حجت‌الاسلام خطاب کنند این تصور برایم ایجاد شود که آنها با من خصومتی دارند.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین