|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۳۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲
دبیرشورای عالی امنیت ملی تحریم های ایسا را نقض برجام دانست و اظهار امیدواری کرد: رئیس جمهوری آمریکا آن را وتو یا متوقف کند.
 دبیرشورای عالی امنیت ملی تحریم های ایسا را نقض برجام دانست و اظهار امیدواری کرد: رئیس جمهوری آمریکا آن را وتو یا متوقف کند.

«علی شمخانی» در حاشیه کنفرانس امنیتی تهران در جمع خبرنگاران این مطلب را بیان کرد و افرود: دست مجریان جمهوری اسلامی ایران در ابعاد سیاسی، فنی و رسانه ای باز است و متناسب با وضعیت تصمیم گیری اجرایی طرف مقابل اقدامات لازم را عملیاتی می کنند.

دبیرشورای عالی امنیت ملی این مطلب را در پاسخ به این سوال که بعد از جلسه چهارشنبه گذشته شورای عالی امنیت ملی واکنش دولت چه خواهد بود اظهار کرد و ادامه داد: موضوع، موضوع دولت نیست و مربوط به نظام است.

شمخانی گفت: همه آحاد ملت ایران در کنار حاکمیت از آموزه ای انقلای امام خمینی این را فرا گرفته اند که در قبال زورگویی، تن به ذلت ندهند.

ترزا می احساس می کند تاچر است

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از اظهارات ترزا می در شورای همکاری خلیج فارس چیست گفت: این اظهارات ناشی از ناشناختگی است و به نوعی، شرمساری را برای گوینده آن فراهم می کند.

در منطقه ما خیلی چیزها تغییر کرده است. انگلستان وقتی بریتانیای کبیر بود در حقیقت به دلیل مقاومت ملت های منطقه مجبور به ترک منطقه شد، امروز که بریتانیا، انگلستان است. انگلستان طرد شده توسط اتحادیه اروپاست. در این منطقه جنگ های مفصلی صورت گرفته است. آقای ترامپ 6تریلیارد دلار به عنوان عبرت برای عدم تکرار بیان می کند؛ حالا در انگلستان کوچک، خانمی احساس می کند تاچر است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص عملیات موصل اظهار داشت: به طور قطع موصل از دست داعشی ها در عملیات موصل آزاد می شود. امروز پتانسیل دفاعی مردم عراق یک پتانسیل قابل اتکا برای امنیت عراق است که در زمان پیش از حاکمیت مردم بر عراق چنین پتانسیلی وجود نداشت که بهترین دلیلش در هشت سال دفاع مقدس است.

شمخانی گفت:‌ ارتش مردمی شگرف در عراق و ارتش سنتی امروز در کنار هم هدف واحدی را دنبال می کنند که این هدف درون مرزی است و برون مرزی نیست ، که از تمامیت ارضی عراق در برابر داعشی ها و تکفیری ها دفاع می کند و هزینه های سنگینی را هم تقدیم این خط مشی کرده اند. امیدواریم موصل بعد از حلب که سریعتر آزاد خواهد شد، به دست مردم آن کشور آزاد شود.

شمخانی گفت: قطعا اگر روزنامه توفیق(روزنامه فکاهی) بود ، فکاهی بلندی را برای آن می نوشت.

وی درباره تیم ترامپ هم اظهار داشت: درباره تیم ترامپ، قضاوت زود است. هنوز تیم تصمیم گیری آن کامل و تعیین کننده سیاست خارجی آمریکا نیست اما فراموش نکنیم که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب ما از تبسم با آمریکایی ها سودی نبردیم. چپ و راست و زن و مردشان سیاست های استیلاجویانه را دنبال می کنند.

شمخانی افزود: ما هم 37 سال است شعار داده ایم که کشورهای منطقه پتانسیل لازم را برای همکاری مشترک دارند که امنیت منطقه را به شکل بومی طراحی و اجرایی کنند.

وی درباره برجام هم اظهار داشت: مذاکره ای بوده به نام برجام که در طول این مذاکرات، طرف آمریکایی متعهد بوده است که خلاف روح برجام و نص صریح آن و مبتنی بر بیانیه صادر شده و نامه نگاری هایی که دستگاه دیپلماسی ما با کشورهای اروپایی و سازمان ملل انجام داده، نه تحریم جدیدی وضع و نه تحریمی را تمدید کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین