|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۲
کد خبر: ۱۳۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری اندونزی پس از خنثی شدن یک عملیات تروریستی و دستگیری 3 تروریست، گفت که این دستگیری ها نشان می دهد تهدیدهای تروریستی همچنان وجود دارد.
 'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری اندونزی پس از خنثی شدن یک عملیات تروریستی و دستگیری 3 تروریست، گفت که این دستگیری ها نشان می دهد تهدیدهای تروریستی همچنان وجود دارد.

پلیس اندونزی روز شنبه در یک ساختمان در 'بکاسی' بمبی با وزن 3 کیلوگرم کشف و درپی آن 3 تروریست بازداشت شدند. پلیس این بمب را در محل کشف منفجر کرد.

پلیس اندونزی طی روزهای شنبه و یکشنبه سه تروریست را که پیش از این به گروه تروریستی خلافت به اصطلاح نوسانترا وابسته به داعش پیوسته و از آن جدا شده بودند، دستگیر کرد.

این افراد وابسته به گروه تروریستی بودند که 'بحرون نعیم' تاسیس کرد و مغز متفکر و برنامه ریز حملات تروریستی دی ماه سال گذشته در جاکارتا پایتخت اندونزی بود.

رئیس جمهوری اندونزی به نوشته روز یکشنبه تارنمای 'کمپاس' ضمن قدردانی از عملکرد پلیس مبارزه با تروریسم که 3 تروریست مظنون را دستگیر کرد، گفت که دستگیری ها ثابت کرد تهدید تروریستی هنوز هم وجود دارد و تروریست ها در میان ما حرکت می کنند.

جوکو ویدودو 55 ساله از جامعه اندونزی دعوت کرد نیروهای امنیتی را برای مبارزه با تمام اشکال تهدیدات تروریستی یاری رسانند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد در اندونزی کوچکترین جایی برای تروریسم باشد، گفت که تروریست ها همواره هر جایی مثل هتل، جاده ها، کلیسا، مسجد و هر چیزی را مورد حمله قرار می دهند.

پیش از این اعلام شده بود پلیس اندونزی 4 عامل بمب گذار را قبل از اجرای عملیات تروریستی در حومه شهر جاکارتا دستگیر کرده است.

برخی منابع خبری محل پیش بینی این بمب گذاری را کاخ ریاست جمهوری اندونزی اعلام کردند.

برخی دیگر از منابع خبری از جمله تارنمای مترو اعلام کردند، تروریست ها قصد داشتند این بمب را امروز یکشنبه همزمان با جشن های مردم اندونزی به مناسبت میلادی پیامبر اکرم (ص) در منطقه ای پرجمعیت در مرکز جاکارتا منفجر کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین