|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۱۳۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
کاربر نام آشنای سعودی در توییتر، اعلام کرد که امارات برای جدا کردن جنوب یمن از شمال آن تلاش می کند.
 کاربر نام آشنای سعودی در توییتر، اعلام کرد که امارات برای جدا کردن جنوب یمن از شمال آن تلاش می کند.

مجتهد در صفحه شخصی خود نوشت: امارات برخلاف نظر محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی، برای جدا کردن جنوب یمن از شمال این کشور به سختی تلاش می کند.

مجتهد افزود: امارات درپی جدا کردن استان های جنوبی شبوه، حضرموت و المهره است و بخشی که از شمال جدا خواهد شد، اقلیم حضرموت یا مثلث جنوبی الدوم نامیده خواهد شد.

افشاگر اسرار آل سعود ادامه داد: اولین اقدام برای جداکردن جنوب یمن با مسدود کردن مسیر ساحلیِ بین حضرموت و شبوه و حرکت یگان هایی تحت فرماندهی امارات از این دو استان به سوی تأسیسات نفتی و گازی بنادر بلحاف و رضوم (شبوه) آغاز شده است. این یگان ها در اردوگاه هایِ ائتلاف سعودی در صحرای حضرموت و پایگاه الریان شهر المکلا (مرکز استان) آموزش دیده اند.

یگان های مذکور هم اکنون منطقه راهبردی مثلث العین، بندر نفتی النشیمه و چند بندرِ در حال احداث را در شرق منطقه معروف بئر علی (شبوه) به کنترل خود گرفته اند که این منطقه و بنادر یک کمربند امنیتی واقعی بین حضرموت و شبوه محسوب می شوند.

نیروهای این یگان ها از صبح سه شنبه شروع به استقرار در مناطقی همچون الخیبه در حضرموت تا مثلث العین در شبوه کرده اند.

به گزارش العالم؛ حدود 4 هزار نفر در اردوگاه های حضرموت در 3 ماه گذشته آموزش دیده اند و پیش بینی می شود که افراد بیشتری از جنوب یمن به این اردوگاه های آموزشی و تحت نظر امارات ملحق شوند.

هدف اصلی از این اقدامات سیطرۀ کامل بر تأسیسات نفتی و دور کردن نیروهای حراست از این تأسیسات است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین