|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۳۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
قدرت علمی حوزه هم در اصول و هم در فروع باید محفوظ باشد و البته پیشرفت کند، فقاهت، مرجعیت و معنویت را باید تقویت کرد. کیان شیعه مرجعیت و فقاهتش است، این را باید تربیت کرد.
آیت الله سبحانی در اجلاسیه دهم جامعه مدرسین و علمای بلاد به بیان دیدگاه‌های خود درباره حوزه انقلابی و بایسته‌های آن پرداخت.

  آیت الله سبحانی حوزه‌های علمیه را مهد و خاستگاه انقلاب اسلامی دانست و گفت: حضرت امام(ره) از این حوزه برخاستند و توانستند آن حرکت بزرگ را ایجاد کنند.

آیت‌الله سبحانی با تبیین برکات انقلاب اسلامی گفت: این اجتماع ما در این مکان از برکات و آثار همان انقلاب اسلامی است، علت محدثه باید علت مبقیه نیز باشد.

او تاکید کرد: باید حوزه‌های علمیه انقلابی بمانند، این نکته بسیار مهم است، نخستین بایسته این است که حوزه بتواند به معنای واقعی کلمه فقیه تربیت کند. بلاد ما در زمینه فقیه با کمبود شدید مواجه است.

آیت‌الله سبحانی افزود: قدرت علمی حوزه هم در اصول و هم در فروع باید محفوظ باشد و البته پیشرفت کند، فقاهت، مرجعیت و معنویت را باید تقویت کرد. کیان شیعه مرجعیت و فقاهتش است، این را باید تربیت کرد.

او تبلیغ مکتب اهل بیت در خارج از کشور را رسالت دیگر حوزه انقلابی دانست و تاکید کرد: لازمه این کار توجه به زبان عربی در حوزه‌های علمیه است و باید عربی زبان دوم حوزه‌های علمیه باشد.

او آگاهی به زمان و مقتضیات زمان را بایسته دیگر حوزه انقلابی ذکر کرده و گفت: امروز هجمه‌های بسیاری به زبان‌های مختلف و در عرصه‌های گوناگون علیه تشیع و مکتب اهل بیت(ع) صورت می‌گیرد، این مساله رسالت و وظیفه روحانیت را سنگین می‌کند.

او تربیت مدرس و فقیه را لازمه دیگر حوزه انقلابی دانست و گفت: با توجه به شبهاتی که علیه شیعه می‌شود باید مرکز مخصوصی در قم جهت پاسخگویی به این شبهات ایجاد شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین