|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۳۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
بر اساس این گزارش، شمار تروریست های اروپایی که در سوریه و عراق حضور دارند، بین دو تا دو هزار 500 نفر تخمین زده می شود که در صورت بازگشت آنها به کشورهایشان، اروپا با تهدیدی خطرناک مواجه خواهد شد .
'هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در امور تروریسم' در گزارشی اعلام کرد که با شکست گروههای تروریستی در عراق و سوریه و بازگشت عناصر این گروهها به کشورهایشان، اروپا با تهدید جدی تروریسم مواجه خواهد شد .

شبکه خبری 'اسکای نیوز' روز پنجشنبه نوشت: بر اساس این گزارش، شمار تروریست های اروپایی که در سوریه و عراق حضور دارند، بین دو تا دو هزار 500 نفر تخمین زده می شود که در صورت بازگشت آنها به کشورهایشان، اروپا با تهدیدی خطرناک مواجه خواهد شد .

این شبکه خبری اضافه کرد که در گزارشی که 'ژیل دوکرشوف' هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در امور تروریسم منتشر کرده، آمده است که آخرین آمار ارایه شده نشان می دهد که شمار تروریست های اروپایی کشته شده در درگیریهای عراق و سوریه نزدیک به 15 تا 20 درصد این افراد است و 30 تا 35 درصد آنان به کشورهایشان بازگشته اند و حدود 50 درصد از این تروریستهای همچنان در این دو کشور در حال جنگ هستند.

قرار است که این گزارش فردا (جمعه) به وزیران کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل ارایه شود.

این گزارش همچنین شامل ارایه اقداماتی جهت جلوگیری از تهدیدهای احتمالی از سوی تروریست هایی است که به کشورهایشان در اروپا بازمی گردند.

در این گزارش آمده است که گروه بزرگ دیگری از تروریست های خارجی وجود دارد که با گروه 'داعش' در لیبی همکاری می کنند و ممکن است با استفاده از تابعیت و یا روابط خانوادگی، تلاش کنند به اروپا عزیمت کنند .

در این گزارش اشاره شده که تروریست هایی که به کشورهایشان بازمی گردند، همچنان از طریق صفحات اجتماعی اینترنتی از جمله 'تلگرام' با داعش در تماس هستند .
در این گزارش یادآوری شده که تلگرام به درخواست پلیس اروپا (یوروپل ) برای لغو محتویات پیام ها پاسخی نداده است .

در این گزارش از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته شده، با شرکت های تهیه کننده شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و همچنین فعالان در زمینه مبارزه با تروریسم در تماس باشند.

سوریه اکنون شش سال است که با تروریست هایی که از خارج وارد این کشور شده اند، در حال جنگ است . جنگ سوریه با تروریست ها هزاران کشته و زخمی و میلیون ها بی خانمان و آواره برجای گذاشته و بسیاری از زیرساخت های این کشور را ویران کرده است.

عراق نیز در دو سال گذشته با تروریست های داعش که بخش هایی از این کشور را اشغال کرده اند، در حال جنگ است. جنگ تروریست ها در عراق نیز بسیاری از مردم این کشور را از مناطق تحت اشغال آواره کرده و هزاران کشته و مجروح برجای گذاشته است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین