|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۳۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
رحمانی فضلی گفت: علی‌رغم تلاش‌هایی که در حوزه امنیتی در داخل عراق برای برگزاری مراسم اربعین اندیشه شده بود، از خلاء های امنیتی سوء استفاده شد و حادثه حله اتفاق افتاد که موجب آزرده شدن خاطر زوار و مردم و همچنین تاثر مسئولان ایرانی وعراقی شد.
 وزیر کشور گفت: در مراسم اربعین امسال با یک کار اطلاعاتی و امنیتی گسترده ، 20 گروه تروریستی وعملیاتی انتحاری شناسایی و دفع شد و 5 گروه تروریستی دیگر دستگیر شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر سه شنبه در بیست و هشتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی در وزارت کشور با بررسی نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدها، برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم در سال های آینده تاکید کرد.

وی برلزوم تشکیل دبیرخانه دائمی اربعین تاکیدکرد و گفت: در مراسم اربعین کل نظام پای کار بود.

رحمانی فضلی با ارزیابی برنامه ریزی، مدیریت و ساماندهی زایران اربعین حسینی، از همکاری و هماهنگی تمام وزارتخانه ها ، سازمان های اجرایی و دولتی و نهادهای عمومی کشور قدردانی کرد.

وی افزود: مراسم اربعین باید مردمی برگزار شود زیرا اساس کار، مردم هستند و حاکمیت فقط باید تسهیل کننده امور مرتبط با سفر زائران باشد.

به گفته رحمانی فضلی در مراسم اربعین حسینی 95 در یک محدوده زمانی 20 روزه به بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر خدمات حمل و نقل، بهداشت و نیاز ارائه شد.

وزیر کشور با قدردانی از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های عضو ستاد مرکزی اربعین و سایر دستگاه‌هایی که در برگزاری این مراسم داشتند افزود: وزارت امور خارجه در مراسم اربعین سال جاری بیش از 2 میلیون و 300هزار ویزا برای ایرانیان و تعدادی نیز برای اتباع خارجی صادر کرد.

رحمانی فضلی گفت: وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر همچنین در همین بازه زمانی 20روزه بیش از یکصد تن دارو در داخل کشور عراق توزیع و به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر نیز خدمات درمانی ارائه کرد.

وزیر کشورعملیات تروریستی در حله عراق را حادثه تلخی خواند و افزود:علی‌رغم تلاش‌هایی که در حوزه امنیتی در داخل عراق برای برگزاری مراسم اربعین اندیشه شده بود، از خلاء های امنیتی سوء استفاده شد و این حادثه اتفاق افتاد که موجب آزرده شدن خاطر زوار و مردم و همچنین تاثر مسئولان ایرانی وعراقی شد.

رحمانی فضلی با اشاره به همکاری ها و زحمات انجام شده در خاک عراق و در جریان برگزاری این مراسم خاطر نشان کرد: ۲۰ گروه عملیات تروریستی و انتحاری که قصد اقدامات خرابکارانه داشتند شناسایی و دفع شدند.

وی افزود : همچنین پنج گروه تروریستی نیز دستگیر شدند و نهایتا آنها توانستند ۲ مورد عملیات انجام دهند، که امیدواریم در سال آینده این حوادث اتفاق نیفتد.

وزیر کشور همچنین از اقدامات سپاه پاسدران و بسیج در خدمت‌رسانی به زائران و برقراری امنیت نیز قدردانی کرد و افزود: در زمانی که مرز مهران بسته شد و حدود ۱۰۰ هزار نفر بدون ویزا یا با ویزا در پشت مرز معطل شده بودند و شرایط جوی نامساعد و سردی هوا و بارندگی که وجود داشت همه نیروها به خصوص ستاد کل نیروهای مسلح، بسیج و سپاه در برقراری امنیت، تأمین خدمات و استقرار آنها تلاش بسیاری انجام دادند که منجر شد این مشکلات در ۲۴ ساعت برطرف شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین