|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۳۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه امروز دیگر آفتابه دزدها محاکمه نمی شوند، گفت: امروز بالاترین مقامات هم در داسرا رفت و آمد می کنند و برخی نیز محکوم می شوند.
 معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه امروز دیگر آفتابه دزدها محاکمه نمی شوند، گفت: امروز بالاترین مقامات هم در داسرا رفت و آمد می کنند و برخی نیز محکوم می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»،حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز سه شنبه که به مناسبت روز دانشجو درنشست پرسش و پاسخ بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در این دانشگاه حضور یافت، افزود: برادر رییس قوه قضاییه مورد سوال بود اما رییس قوه از دادگستری خواست تا هیچ ملاحظه ای در پرونده برادرش نکند و کوچکترین ملاحظه ای ازاینکه خودش دارای موقعیت و مسئولیت در قوه قضاییه است، نداشته باشد.

وی ادامه داد: ایشان راجع به برادر دیگرش تاکید کرد اگر آنچه احمدی نژاد و مرتضوی گفته مصداق جرم دارد، دادگستری پیگیری کند.

هجمه ها علیه قوه قضاییه وجود دارد

وی با بیان اینکه هجمه ها علیه قوه قضاییه وجود دارد، اظهارکرد: دشمن می خواهد شمشیرقوه قضاییه را به زعم خود کند، کند اما نمی تواند چون امروز پای افرادی به محاکم باز شده است که قبلا اصلا تصور نمی شد.

وی ادامه داد:«یکی ازافراد پرقدرت سیاسی اجتماعی و تاریخی شخص آقای رفسنجانی است زمانی می گفتند باور نمی کنیم یکی از بستگان نه حتی فرزندانش به زندان برود اما همزمان دخترش در زندان بود و پسرش در حال محاکمه بود و دختر دیگرش هم مورد اتهام قرار گرفته بود».
معاون أول قوه قضاییه درباره اخبار منتشر شده مبنی برحسابهای شخصی رییس قوه قضاییه گفت: در رابطه با مطالب گفته شده ای که دشمن مطرح کرد ١٠٠٠ میلیارد تومان به حساب شخصی رییس قوه رسید؛ باید بگویم هرگاه دشمن بگوید موردی نیست اما برخی صدای بیرون را پژواک دادند.

وی ادامه داد: این افراد اگر اول غفلت داشتند اما بنظر می رسد الان با نگاه سیاسی و غرض ورزی دارند دنبال می کنند.

اژه ای خاطرنشان کرد: تعجب می کنم همه مسئولان زیربط از سال ٧٣ تا امروز در جریان هستند و می دانند وجوهی است از طرق مختلف در حساب نزد بانک مرکزی متمرکز واریزمی شود و سودی به این پول ها تا تعیین تکلیف نهائی پرداخت نمی شود، اما چرا تا الان مطرح نکردند.

وی با بیام اینکه اینها سپرده گذاری و وثیقه مردم نیست، ادامه داد: فردی که مختلس و رشوه گرفته، براساس قانون که گفته شده اگر قبل از صدور کیفرخواست وجه رشا یا اختلاس را برگرداندید این مقدار در حبس شما تخفیف داده می شود، این پول را برگردانند به این حساب واریز می شود و تا زمانی که حکم قطعی صادر شود این پول در این حساب می ماند که اگر فرد تبرئه شد بخودش و درغیراینصورت به خزانه برمی گردد.

وی ادامه داد: قاچاقچی گاهی پول، ارز و مال و ماشین دارد که خودش فرار می کند و این وجوه به حساب می رود.

محسنی اژه ای در پاسخ به سوال ازعدم برخورد با حسین فریدون، اظهارکرد: خودمان را جای دیگری قرار دهیم اگر علیه ما چیزی گفته شده اولین توقع این است تا اثبات نشده جایی مطرح نشود؛ کاری ندارم حسین فریدون باشد یا حسن، زمانی شایعه و زمانی مستند در کشور مطرح می شود اگرمستند باشد از مراجع رسمی مطرح می شود.

وی با بیان اینکه اینها منشاء برای پیگیری می شود، ادامه داد: اگر چیزی غیررسمی مطرح شود که دادگاه تشکیل نمی شود بلکه اینها باید روشن شود.

معتقد هستم اگر شایعات است این حرفها را گسترش دهیم چه بسا در آینده برای خودمان هم پیش بیاید.

سخنگوی قوه قضاییه درباره رفتارغیراخلاقی برخی رجال سیاسی، گفت: برخی مواردی است که شرعا و قانون راجع به آن تحقیق و کنجکاوی کنیم و خود را بایستی جای کسی قرار دهیم که مورد اتهام قرار میگیرد.

وی با بیان اینکه پرونده های منافی عفت در دادسرا رسیدگی نمی شود بلکه مستقیما به دادگاه می رود، ادامه داد: یکی از راه های اثبات اخلاق منافی عفت چهارشاهد عادل، است در حالیکه برای اتهامات دیگر دو شاهد کافیست و راه دیگرعلم قاضی است؛ هرگاه در این پرونده ها شبهه وجود داشت حد اجرا نمی شود.

معاون اول قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده سعید طوسی قاری قرآن، گفت: بسیاری از مطالبی که دراین باره گفته شده آیا برای مبارزه با فساد بود، خودم حتی یک بار نیز طوسی را ندیدام یا سزاواراست؟ اصلا شاکی شکایت را اینگونه که در جامعه مطرح است، طرح نکرده است، شکایتی در دادسرا مطرح و قرارمنع تعقیب صادره شده است.

وی ادامه داد: طرف دوباره شکایت کرد و دادگاه گفت هیچ اقدام فیزیکی قابل اثبات نیست اما او این وسط حرف هایی زده است و هنوز حکمی که به قطعیت برسد ثابت نشده ما نمی خواهیم سرپوش بگذاریم.

به گفته وی این خبرحتی با فرض صحت اشاعه فحشا است و نباید اشاعه داده شود.

درباره استعفای یک وزیر بدلیل ارتباط غیراخلاقی با یک خانم گفت: این پرونده در دستگاه قضایی مطرح نشده است و ارتباط این زن با افرادی که مطرح شده بعید می دانم درست بوده باشد.


در حال تکمیل ... .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین