|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۱۳۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
معاون توسعه مدیریت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تاکنون 100 هزار بنای باستانی، اثر فرهنگی و اشیای تاریخی در کشور شناسایی شده است اما بیش از 600 هزار اثر تاریخی شناسایی نشده دیگر نیز وجود دارد.
 معاون توسعه مدیریت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تاکنون 100 هزار بنای باستانی، اثر فرهنگی و اشیای تاریخی در کشور شناسایی شده است اما بیش از 600 هزار اثر تاریخی شناسایی نشده دیگر نیز وجود دارد.

به گزارش ایرنا سمیع ‎الله حسینی مکارم روز دوشنبه در مراسم گشایش هفتمین نمایشگاه صنایع دستی کشور و نخستین جشنواره گردشگری ایل آفرید در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی زاهدان، اظهار داشت: تلاش برای شناسایی آثار تاریخی موجود در کشور همچنان ادامه دارد و به مرور انجام خواهد شد.

وی گفت: تاکنون 21 اثر تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده که جدیدترین آنها کویر لوت مشترک میان استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی و 11 قنات ایرانی مربوط به هفت استان کشور است.

وی بیان کرد: پنج اثر از آثار تاریخی کشور در سه ساله دولت تدبیر و امید ثبت جهانی شده است که این موضوع نشان می دهد دولت یازدهم توجه ویژه ای به این بخش دارد.

وی تصریح کرد: 32 هزار اثر تاریخی تا کنون در کشور به ثبت ملی رسیده است.

معاون توسعه مدیریت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صنایع دستی به عنوان یک هنر صنعتی در کشور مطرح است که ارتباط مستقیم با معیشت مردم دارد.

حسینی مکارم اظهار داشت: نقش مهم صنایع دستی در ایجاد اشتغال پایدار مورد توجه ویژه دولت یازدهم قرار گرفته که در این زمینه اقدامات و برنامه های بسیار خوبی در دست انجام است.

وی بیان کرد: توجه به صنایع دستی می تواند بخشی از مشکل اشتغال را در کشور برطرف کند.

وی تصریح کرد: لایحه ای به مجلس شورای اسلامی ارسال شده که در صورت تصویب و اجرا زمینه ایجاد اشتغال برای 150 هزار نفر در حوزه صنایع دستی را فراهم می کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 51 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان روستایی و عشایر هستند این استان می تواند سهم خود را از ایجاد 150 هزار شغل در حوزه صنایع دستی افزایش دهد.

معاون توسعه مدیریت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت های بسیاری در حوزه صنایع دستی و گردشگری دارد که نیاز است مسئولان دست اندرکار بیشتر به این حوزه توجه داشته باشند.

حسینی مکارم اظهار داشت: گردشگری در دنیا به عنوان یک صنعت پیشرو مطرح است و تمام کشورها در این حوزه سرمایه گذاری های زیادی انجام داده اند.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با وجود این همه ظرفیت های گردشگری که در اختیار دارد باید سهم خود در این زمینه را مشخص کند.

وی افزود: هزار و 700 اثر تاریخی ثبت ملی و 2 اثر ثبت جهانی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که باید از این ظرفیت برای جذب گردشگر استفاده شود.

معاون توسعه مدیریت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سیاست دولت تدبیر و امید بر بوم گردی معطوف شده که نیاز است سیستان و بلوچستان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: این استان ظرفیت های زیادی در حوزه صنایع دستی و گردشگری دارد که باید از این ظرفیت ها در جذب گردشگران داخلی و خارجی استفاده کرد.

کامبیز مشتاق گوهری اظهار داشت: بعد از چهار سال وقفه این نمایشگاه با حضور 30 استان در قالب 150 غرفه برگزار شده است.

وی تصریح کرد: 77 غرفه این نمایشگاه مربوط به استان های سراسر کشور و بقیه غرفه ها متعلق به فعالان حوزه صنایع دستی سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد: چهار استان از سراسر کشور در جشنواره گردشگری ایل آفرید حضور دارند که 30 غرفه به این امر اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: طرح شناسایی صنعتگران سیستان و بلوچستان را دنبال می کنیم تا این افراد ساماندهی شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: حدود 200 هزار نفر از بانوان این استان در زمینه صنایع دستی فعالیت می کنند.

مشتاق گوهری اظهار داشت: راه اندازی 2 بازارچه بزرگ صنایع دستی در زاهدان در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: پنج فروشگاه بزرگ صنایع دستی نیز به زودی در سیستان و بلوچستان راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا هفتمین نمایشگاه صنایع دستی و نخستین جشنواره گردشگری ایل آفرید کشور، با حضور شماری از مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان و شماری از مدیران و مسئولان و قشرهای مختلف مردم در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی زاهدان افتتاح شد.

این نمایشگاه از روز دوشنبه تا 19 آذرماه از ساعت 15 تا 21 پذیرای علاقه مندان خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین