کد خبر: ۱۳۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
این وزیر از حزب چپ‌میانه دموکراتیک گفت که شکست رفراندوم باعث شد تا فرصت اصلاح نهادهای اروپایی و نجات اتحادیه اروپا از دست برود.
وزیر امور اتحادیه اروپای ایتالیا گفت، رای‌ مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا آغاز روند تجزیه این بلوک سیاسی – اقتصادی بود.

 ساندرو گوزی، از متحدان نخست‌وزیر مستعفی ایتالیا در مصاحبه با بی‌.بی‌.سی گفت که رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، روند "تجزیه" این بلوک را آغاز کرده است.

او همچنین گفت که کشورش در پی شکست رفراندوم اصلاح قانون اساسی با یک "دوره بی‌ثباتی" مواجه است.

این وزیر از حزب چپ‌میانه دموکراتیک گفت که شکست رفراندوم باعث شد تا فرصت اصلاح نهادهای اروپایی و نجات اتحادیه اروپا از دست برود.

وزیر امور اتحادیه اروپای ایتالیا به رادیو بی‌بی‌سی گفت: گمان می‌کنم تجزیه اروپایی با بریگزیت آغاز شده باشد. این بستگی به ۲۷ دولت دیگر این نهاد دارد تا اروپا را مجددا احیا کنند. این سیاست ما بود؛ این هدف دولت ماتئو رنتزی بود. واضح است که اروپا اکنونی یک عامل سیاسی مهم برای احیای خودش را از دست داده است.

در همین حال سخنگوی حزب اپوزیسیون جنبش "پنج‌ستاره" ایتالیا در همین برنامه از ارز واحد اروپا انتقاد کرد. او گفت: یورو اکنون برای ایتالیا یک مشکل است و ما مایلیم که صدای مردم در این خصوص شنیده شود؛ چرا که هیچگاه این اتفاق رخ نداده است. سیاستمداران سابق وعده‌های زیادی دادند که مردم ما باور کردند. گمان می‌کنیم که یورو به اقتصاد ایتالیا لطمه زد.  اتحادیه اروپا اکنون با بحران مواجه است و نمی‌توان آنرا انکار کرد. این سیستم ارز واحد اروپا، نیازهای مردم اروپایی را تامین نکرد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین