کد خبر: ۱۳۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
آيا اين‌گونه بايد حرمت را رعايت کنيم؟ صادقي درحالي‌که ميکروفنش خاموش بود، از لاريجاني پرسيد آيا جلب شبانه من درست بود که لاريجاني به اين سؤال جواب منفي داد و گفت اين مسئله پيگيري شده است.
روز گذشته، صحن علني مجلس شاهد ديالوگ متفاوتي ميان رئيس مجلس شوراي اسلامي و محمود صادقي بود؛ نماينده‌اي که در تعطيلي ايام سوگواري رحلت حضرت رسول در معرض بازداشت شبانه قرار گرفته بود. محمود صادقي، نماينده حقوق خوانده تهران در تذکر قانون اساسي خطاب به علي لاريجاني رئيس قوه‌مقننه گفت: حکم جلب غير‌قانوني من برخلاف نص صريح اصل «۸۶» و قانون نظارت بر رفتار نمايندگان و صرفا به‌دلیل تذکرم به وزير اقتصاد براي سپرده‌ها و حساب‌هاي قوه‌قضائيه بوده است. او با بيان اينکه دستگاه قضائي معتقد است که من به آنها تهمت زده‌ام، اظهار کرد: متن دقيق اظهارات اينجانب را در ۲۴ آبان مشاهده کنيد، من کجا تهمت زده‌ام؟ من از وزير اقتصاد پرسيدم شما که مي‌گوييد اين حساب‌ها براساس موازين شرعي و قانوني بوده، براساس کدام اصول بوده است؟ آيا اصل «53» قانون اساسي ما را ملزم نمي‌کند که تمامي درآمدها به خزانه کل کشور واريز شود؟ آيا اين تهمت است يا سؤال؟ اين نماينده تهران ادامه داد: آيا نماينده مجلس حق سؤال‌کردن ندارد؟ آيا اگر من حرف ناخلافي گفته باشم، براساس آيين‌نامه، طرف مقابل حق و اجازه پاسخ دادن ندارد؟ صادقي با يادآوري نطق روز گذشته لاريجاني در مجلس تصريح کرد: شما که از مدرس و شجاعت او سخن مي‌گوييد؛ چرا اشاره‌اي به تعرض به مجلس نکرديد؟ مأموران دادستاني کمين کرده بودند تا من را بگيرند. أين تذهبون؟ چرا از شأن مجلس دفاع نمي‌کنيد؟ چرا واکنشي نداشته‌اید؟ من از خودم دفاع نمي‌کنم بلکه فقط از شأن مجلس که ميراث انقلاب مشروطيت و خون پدر شهيدم است، دفاع مي‌کنم. او با بيان اينکه سؤالش مغايرتي با آرامش کشور ندارد، خاطرنشان کرد: آرامش کشور را آن بازپرس و مأموران بر هم مي‌زنند.

 اين اظهار برخلاف تمام موازين مجلس و قوانين بوده است ولي با آنکه اين اظهار را خلاف قانون مي‌دانستند، داوطلبانه روز سه‌شنبه به دادستاني رفتم تا به ساختارها احترام بگذارم. رئيس فراکسيون شفافيت مجلس تأکيد کرد: من از شما مي‌خواهم از شأن مجلس دفاع کنيد. علي لاريجاني هم در پاسخ و انتقاد به تذکر صادقي درحالي‌که مجلس در سکوت فرو رفته بود و نمايندگان با دقت به سخنان او گوش مي‌کردند و حتي برخي از آنها با گفتن احسنت از اظهارات رئيس خود حمايت مي‌کردند، گفت اتهام‌زدن به افراد با آزادي بيان متفاوت است. رئيس مجلس تصريح کرد: وقتي وزير اقتصاد مي‌گويد آن سايت ضدانقلاب دروغ گفته و اين پول‌هايي که در قوه‌قضائيه وجود دارد به نام قوه‌قضائيه است، از شما که فرزند شهيد صادقي هستيد، انتظار نبود که آن را تأييد کنيد. زماني که شما به همراه آقاي مازني و آقاي رحيمي، نماينده تهران، آمديد، بنده خدمت شما اين را هم گفتم که حرف نادرستي است و اين پول‌ها به حساب قوه‌قضائيه است و به نام شخص نيست؛ چرا اصلاح نکرديد؟ لاريجاني اضافه کرد: به‌هرحال هيچ‌کدام از اين حساب‌ها، مربوط به شخص رئيس قوه‌قضائيه نيست و بنده با اطلاع، اين مسئله را مي‌گويم. در جامعه سوءتفاهم به‌وجود نياوريد. او افزود: ما مفتخريم که در مجلس مدرس هستيم و از حق بايد دفاع کنيم نه از حرف ناحق. وقتي شما آبروي يک مسلماني را مي‌ريزيد درحالي‌که خود يک روحاني بوده‌ايد و مي‌دانيد که در روايات آمده است حرمت يک مؤمن مثل حرمت کعبه است؛ آيا اين‌گونه بايد حرمت را رعايت کنيم؟ صادقي درحالي‌که ميکروفنش خاموش بود، از لاريجاني پرسيد آيا جلب شبانه من درست بود که لاريجاني به اين سؤال جواب منفي داد و گفت اين مسئله پيگيري شده است.

منبع: وقایع اتفاقیه
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین