کد خبر: ۱۳۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
هیلاری کلینتون که تنها به 100 هزار رای مردمی در سه ایالت آمریکا برای رئیس جمهور شدن نیاز دارد همچنان سکوت کرده است.
هیلاری کلینتون که تنها به 100 هزار رای مردمی در سه ایالت آمریکا برای رئیس جمهور شدن نیاز دارد همچنان سکوت کرده است.

جیل استاین نامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا که تنها یک درصد آرای مردمی را به دست آورده است، دیروز (شنبه) به دلیل شرطی که دادگاه ایالتی برای پرداخت وثیقه یک میلیون دلاری تعیین کرد، از درخواست بازشمارش آرا در ایالت پنسیلوانیا صرف نظر کرد.

اما رسانه های آمریکایی ساعاتی بعد از تغییر عقیده نامزد حزب سبز برای بازشماری آرای پنسیلوانیا که 20 آرا کالج الکترال (گزینشگران ایالتی) دارد، خبر دادند که وی قصد دارد دادخواست خود را از دادگاه ایالتی به دادگاه فدرال ببرد.

بازشماری آرا در دو ایالت ویسکانسین و میشگان با پیگیری های کارزار انتخاباتی نامزد حزب سبز ادامه دارد.

این در حالی است که ایالت های ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا هر کدام به ترتیب 10، 16 و 20 رای الکترال دارند و در صورتی که نتایج هر سه این ایالت ها به سود هیلاری کلینتون تمام شود، 46 آرا الکترال از مجموع 306 آرا کنونی الکترال دونالد ترامپ کاسته شده و به حساب نامزد دمکرات منظور خواهد شد.

خبرگزاری رویترز امروز (یکشنبه) در گزارشی نوشت: بنابر اعلام 'کوک پلتیکال ریپورت' که یک خبرنامه آنلاین مستقل در امر تحلیل آرا و کارزارهای انتخاباتی است، هیلاری کلینتون دو میلیون و 500 هزار رای مردمی بیش از دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب منتخب از حزب جمهوریخواه به دست آورده است.

از سویی دیگر تارنمای انگلیسی بی بی سی نیز در مورد وضع آرای مردمی در سه ایالت ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا نوشت : دونالد ترامپ در ایالت ویسکانسین تنها با اختلاف 22هزار و 177 رای و در میشیگان با اختلاف 10 هزار و 704 رای و در پنسیلوانیا نیز تنها با 49 هزار رای توانست مجموع آرای الکترال این سه ایالت را به خود اختصاص دهد.

بی بی سی افزود: هیلاری کلینتون تنها به 100 هزار آرای مردمی در سه ایالت مذکور برای تغییر نتیجه نیاز دارد تا به عنوان رئیس جمهوری برنده اعلام شود.

اکنون این پرسش مطرح است که با توجه به فزونی آرای مردمی هیلاری کلینتون نسبت به رقیب جمهوریخواهشچرا وی از تلاش های نامزد حزب سبز که تنها با کسب یک میلیون و 399هزار رای و کسب یک درصد آرای مردمی بسختی برای بازشماری آرا در این سه ایالت تلاش می کند، حمایتی به عمل نمی آورد و سکوتی عمیق اختیار کرده است.

این در حالیست که 'آلبرت آرنولد (ال) گور' نامزد حزب دمکرات در انتخابات 2000 آمریکا که نتیجه انتخابات را در حالی که با اختلاف 500هزار آرا مردمی از رقیب جمهوریخواه خود 'جرج بوش' (پسر) پیش بود، به وی واگذار کرد، جدالی 36 روزه را در دادگاه عالی فدرال آمریکا پی گرفت.

سکوت عمیق هیلاری کلینتون در این روزها و کشتن زمان توسط وی در حالی که فرصت نهایی اعلام نتایج آرا 13 دسامبر (23 آذرماه) است، می تواند بخاطر مسائل پشت پرده ای باشد که مردم آمریکا بعدها از آن آگاه خواهند شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین